چرا باید کفش چرم مردانه بخریم؟

محمدمصطفی یوسف زاده
7 اردیبهشت, 1401
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

کفش چرم مردانه جزو پرفروش‌ترین کفش‌های مردانه به حساب می‌آید که محبوبیت بسیار زیادی در بین آقایان دارد. این کفش‌ها دارای انواع و مدل‌های بسیار متنوعی هستند که شما می‌توانید به راحتی این کفش‌های چرم مردانه را با استایل‌های مختلف مانند، رسمی، مدرن، روزانه و اسپرت به راحتی و به زیبایی هر چه تمام‌تر ست کنید. به جهت طرفداران زیادی که این کفش‌ها دارند، تصمیم گرفتیم در این مقاله شما را با ویژگی‌های کفش چرم مردانه آشنا کنیم تا هنگام خرید کفش بتوانید انتخابی هوشمندانه داشته باشید. پس اگر قصد خرید کفش مردانه چرم را دارید، حتماً تا پایان همراه ما باشید.

چرا کفش چرم بپوشیم؟

به طور کلی همیشه لباس‌ها و کفش‌ها بعد از گذشت چند سال به اصطلاح از مد می‌افتند و دیگر استفاده قبل را ندارند. به این ترتیب در کمد لباس‌هایمان برای همیشه دست‌نخورده باقی می‌مانند. اگر بخواهیم تصور کنیم که یک مدل از لباس و پوشاک در صنعت مد که هر لحظه در حال تغییر است، برای سال‌های طولانی محبوب و در جایگاه اول مد قرار گیرد، تفکری بعید و دور از باور است. ولی باید بدانید که این اتفاق برای کفش چرم مردانه افتاده است. به طوری که کفش‌های چرمی مردانه از دیرباز تا به امروز اولین انتخاب برای افراد شیک‌پوش و مد پسند هستند. به این ترتیب با انتخاب و خرید کفش چرم مردانه، این کفش هیچ وقت در کمد کفش‌هایتان خاک نخواهد خورد.

کفش چرم مردانه و کیفیتی باور نکردنی

یادتان باشد هیچ وقت کفش مردانه چرمی را که احساس می‌کنید بیش از حد براق است، خریداری نکنید. شاید در ابتدا ظاهر براق این کفش‌ها شما را جذب کند. ولی هنگامی که دستتان را روی کفش بکشید، متوجه می‌شوید جنسی شبیه به پلاستیک دارند. این جنس کفش‌ها خیلی سریع دچار چین و چروک‌های زیادی در قسمت روی کفش می‌شوند و همین امر موجب می‌شود کفشی که تازه خریدید بسیار کهنه و بد ظاهر جلوه کند. مورد دیگری که در کیفیت کفش چرم مردانه اهمیت زیادی دارد، بوی چرم طبیعی آن است. اگر کفش را بو کردید و حس کردید بوی شیمیایی می‌دهد، مطمئن باشید که آن کفش از چرم طبیعی نیست و خیلی زود کیفیتش را از دست می‌دهد. به همین جهت است که می‌گویند هنگام خرید حتماً اصل بودن چرم کفش را از فروشنده آن بپرسید.

یادتان باشد اگر به درستی از کفش چرم اصل نگهداری شود، هیچ وقت خراب نمی‌شود. اگر شما از این کفش‌ها به درستی نگهداری کنید و از واکس‌های مخصوص چرم برای تمیز کردنشان استفاده کنید، عمری بی‌پایان به آن‌ها می‌دهید و می‌توانید سال‌های زیادی از زیبایی این کفش‌ها لذت ببرید. لازم به ذکر است بهترین برندهای محصولات چرم که دارای کیفیت بالایی هستند، عمدتاً برندهای ایتالیایی و فرانسوی هستند.

دلایل خرید کفش چرم مردانه

اکنون که به بررسی کلی در خصوص اینکه کفش مردانه چرم انتخاب مناسبی است پرداخته‌ایم، نوبت به بررسی دلایل مهم و کلیدی برای انتخاب این کفش‌ها رسیده است که در اینجا به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

  • دوام کفش چرم

به طور کلی کفش چرم مردانه بسیار باکیفیت بوده و دوام بالایی دارد. چرا که همواره تولیدکنندگان این کفش‌ها در تلاش هستند که در طی روند دباغی این ماده، باکیفیت‌ترین چرم را ارائه دهند. به این ترتیب کفش چرم مقاوم، زیبا و با دوام، سال‌ها زینت‌بخش استایل شما خواهد بود.

  • زیبایی دائمی کفش چرم

هنگامی که از کیفیت و عمر طولانی کفش صحبت به میان می‌آید، بلافاصله اینکه کفش چرم مردانه هیچ وقت از مد نمی‌افتد و همواره ارزشمند است به ذهنمان می‌آید. بله در واقع بهتر است بدانید که کفش چرم محصولی است که متعلق به هیچ مکان و زمانی خاصی نیست.

  • سبک و سیاق کفش چرم

کفش چرم محصولی بسیار لوکس و شیک به حساب می‌آید که همیشه مورد توجه افراد لاکچری و شیک‌پوش بوده است. استفاده از کفش چرم مردانه وجهه خاصی را برای فرد به نمایش می‌گذارد و چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند.

  • طبیعی بودن کفش چرم

به طور کلی چرم ماده‌ای است که به جهت طبیعی بودنش، موجب هیچ گونه حساسیتی نمی‌شود. ولی کفش‌های چرم مردانه که از جنس چرم مصنوعی هستند، به دلیل اینکه در ساخت آن‌ها از مواد صنعتی و شیمیایی استفاده شده، اکثراً موجب ایجاد حساسیت و مشکلات پوستی می‌شوند. این در حالی است که تماس با جنس چرم طبیعی همواره به فرد احساس خوشایندی را القا می‌کند.

  • استحکام بالای کفش چرم

کفش چرم مردانه علاوه بر اینکه بسیار با دوام است، دارای استحکام بی‌نظیری نیز می‌باشد. به این ترتیب هنگام استفاده در شرایط خاص و صدمات احتمالی به سادگی خراب نمی‌شود و مقاومت و استحکام بالایی از خود نشان می‌دهد.

  • قابلیت تنفس کفش چرم

به عنوان مثال توجه کنید که اگر درب یک اتاق بدون پنجره را ماه‌ها ببندیم، بعد از اینکه درب را باز کنیم، اتاق پر شده از کپک‌ها و قارچ‌ها. ولی اگر روزنه‌ای برای جریان هوا در اتاق وجود داشته باشد، هیچ وقت این اتفاق نمی‌افتد. با همین مثال ساده به راحتی می‌توانید متوجه این شوید که اگر کفش دارای خاصیت تنفس نباشد، چقدر برای پا مشکل ایجاد می‌شود و جالب اینجاست که کفش چرم مردانه خاصیت تنفس دارد. یعنی در کفش‌های چرم اصل، هوا به خوبی جریان داشته و از ایجاد هرگونه قارچ و باکتری جلوگیری می‌کند.

  • انعطاف‌پذیری بالای کفش چرم

جنس چرم اصل به هیچ وجه خشک و شکننده نیست، بلکه با استفاده بیشتر نرم‌تر و منعطف‌تر نیز می‌شود. همین امر سبب می‌شود با استفاده بیشتر از کفش‌های چرم، کفش زیباتر و فرد رضایت بیشتری از استفاده از آن داشته باشد.

  • زیره مناسب کفش چرم

کفش‌های چرم مردانه دارای زیره‌های بسیار استاندار و مناسبی هستند که سلامت پای شما را تضمین می‌کنند. به این ترتیب که با خرید کفش چرم بهترین هدیه را به پاهای خود داده‌اید.

  • مقرون به صرفه بودن کفش چرم

شاید در ابتدا با قیمت زیادی که کفش چرم مردانه دارد، مقرون به صرفه بودن این کفش‌ها به نظر نرسد. ولی به جهت استحکام و طول عمر زیادی که این کفش‌ها دارند، متوجه می‌شوید که در مدت زمان طولانی که شما از این کفش استفاده کرده‌اید، اگر کفش با دوام کمتری را خریده بودید، مجبور بودید چندین کفش دیگر هم خریداری کنید. به این ترتیب مقرون به صرفه بودن این کفش‌ها با توجه به عمری که دارند، بسیار واضح و مشخص است.

  • بوی خوش کفش چرم

در مقایسه با سایر جنس‌های کفش مردانه، متوجه بوی خوب و طبیعی کفش چرم مردانه خواهید شد. زیرا کفش از جنس‌هایی مانند پلاستیک دارای بوهای شیمیایی و نایلونی است که علاوه بر خود فرد، دیگران را هم آزار می‌دهد. ولی کفش چرم اصل بوی مخصوص و منحصر به فردی دارد که به هیچ عنوان قابل تقلید نیست.

  • کفش چرم دوست محیط‌زیست

همان‌طور که می‌دانید چرم ماده‌ای است طبیعی که طی فرآیند دباغی از پوست حیوانات ساخته می‌شود. به دلیل همین طبیعی بودن ماده چرم، به هیچ عنوان موجب آلوده شدن محیط‌زیست نشده و به راحتی تجزیه‌پذیر است.

آیا کفش چرم مردانه بعد از استفاده گشاد می‌شود؟

افراد زیادی بر این باور هستند که کفش اگر برای پا تنگ باشد، بعد از مدت زمانی که استفاده شود، به اصطلاح جا باز کرده و متناسب با سایز پا می‌شود. بهتر است بدانید که اندازه این تغییر بسیار کم است و اصلاً به آن اندازه نیست که شما کفش تنگی را به امید اینکه اندازه پایتان شود خریداری کنید. این موضوع در خصوص کفش چرم مردانه نیز صدق می‌کند، درست است که کفش‌های چرم دارای انعطاف بسیار زیادی هستند، ولی به معنی این نیست که کفش‌های چرم بعد از مدتی حسابی در پا جای خود را باز می‌کنند و از شکل و ظاهر می‌افتند.

کفش چرم نیز مانند سایر کفش‌ها بعد از استفاده تغییر بسیار اندکی می‌کند و هیچ وقت به اندازه پای فرد جا باز نمی‌کنند. هرچند که سایز کفش فقط یک عدد است و نمی‌توانید فقط با استناد به آن کفش مردانه چرم خود را خریداری کنید، ولی هیچ وقت با باور اینکه کفش تنگی را بخرید تا بعد از مدتی سایز پایتان شود، خرید نکنید. گاهی اوقات سایز پایتان در کفش چرم کالج یک عدد و در کفش چرم مجلسی مردانه عدد دیگری است، به همین جهت بنا به قالب کفش ممکن است سایز آن متغیر باشد. به همین جهت است که نباید فقط با توجه به سایز که یک عدد است، کفش چرم را خریداری کنید.

یادتان باشد بهتر است برای خرید کفش چرم مردانه هنگام عصر به خرید بروید، زیرا در عصر پاها کمی ورم دارند و اگر شما کفشی را صبح بخرید ممکن است برای استفاده هنگام عصر کمی برایتان تنگ‌تر باشد. ضمناً فراموش نکنید که موقع خرید کفش حتماً کفش را بپوشید و در مغازه چندین قدم راه بروید و از سایز مناسب آن اطمینان پیدا کنید.

کلام آخر

همان‌طور که گفتیم کمتر کسی پیدا می‌شود که در کمد کفش‌هایش حداقل یک جفت کفش چرم مردانه نداشته باشد. به طور کلی کفش‌های چرم به جهت کیفیت و طول عمر بالایی که دارند، یک نوع سرمایه‌گذاری دراز مدت هم برای سلامتی فرد و هم برای صرفه‌جویی در هزینه خریدن کفش به حساب می‌آیند. ولی تمامی این موارد هنگامی به درستی ثابت می‌شوند که کفش چرمی که خریداری می‌کنید چرم اصل یا همان چرم طبیعی باشد. پس دقت داشته باشید که حتماً این محصولات چرمی را از فروشگاه‌های معتبر این امر مانند مجموعه مستر چرم خریداری کنید. این مجموعه افتخار این را دارد که بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات چرم را با مناسب‌ترین قیمت بازار به شما افراد شیک‌پوش ارائه نماید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.