اصول نگهداری و تمیز کردن کفش بدون واکس

محمدمصطفی یوسف زاده
4 مرداد, 1400
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

با توجه به اینکه بیشتر مردم جهان برای مقابله با بیماری همه گیر ویروس کرونا مجبور به کار در خانه می شوند ،  برای بسیاری از مردم سازگاری و مقابله با محدودیت های ناگهانی اعمال شده دشوار است .  در خانه ماندن و کار کردن !!! انچه که در ذهن انسان یک عمل غیر ممکن بود الان به سرعت به یک مبارزه تبدیل شده است . اگر مثل ما هستید و در مشغول نگه داشتن خود سردرگم مانده اید ، ممکن است بخواهید به سراغ کفش های خود رفته و دستی به سر وروی آن ها بکشید. در ادامه به اصول نگهداری و و تمیز کردن کفش بدون واکس چرم اشاره خواهیم کرد.

تمام افراد امروزه به علت ویروس کرونا در خانه گیر کرده اند زیرا اکنون مدرسه ، دانشگاه یا اداره تعطیل شده است بنابراین  بیش از زمان کافی در دست دارند تا در نهایت کل مجموعه کفش های خود را تمیز کنند.

تمیز کردن کفش، ساده به نظر می رسد تا زمانی که مجبور شوید این کار را انجام دهید. در واقع فاکتورهای زیادی باید در نظر گرفته شود ، از جمله اینکه کفش شما از چه ماده ای ساخته شده است ، به چه نوع مواد تمیز کننده ای نیاز دارید و چگونه باید از آنها استفاده کرد. برای کمک به شما در کشف چگونگی تمیز کردن کفش های خود ، ما در این مجله شما را راهنمایی خواهیم کرد

در حالی که بعضی از پارچه ها مانند جیر یا مش اغلب به درمان خاصی نیاز دارند ، این راهنمای کلی ما برای تمیز کردن مواد همه کاره مانند چرم یا بوم است.

 

تمیز کردن کفش ورزشی

تمیز کردن کفش ورزشی

کفش های ورزشی و تنیس را می توان به راحتی در ماشین لباسشویی انداخت و با یک شوینده خوب و سنگین مانند پرسیل یا تاید تمیز کرد.بهتر است که کفه ی داخلی و بندها را برداشته و بندها را جداگانه بشویید. قبل از انداختن کفش ورزشی زنانه یا مردانه داخل ماشین  ، خاک بیش از حد روی کفش را پاک کرده و  لکه های سنگین را با یک پاک کننده لکه پاک کنید.

اگر کفش ورزشی مردانه شما نیاز به توجه بیشتری دارند ، آنها را عمیق تر تمیز کنید. این کار را با فرو بردن قلم مو در آب داغ و سپس ریختن مقداری محلول تمیز کننده روی آن انجام دهید. برس را به قسمت بالای کفش ورزشی خود بمالید و به آرامی به جلو و عقب بکشید.سپس بگذارید تا خشک شود . توجه داشته باشید که کفش ورزشی همیشه در هوا خشک شود. هرگز کفش های ورزشی را در معرض حرارت زیاد خشک کن قرار ندهید..

تمیز کردن کفش پارچه ای

تمیز کردن کفش پارچه ای

کفش های پارچه ای انواع اقسام مختلف مدل هارا در بر میگیرد اما سبک مهم نیست ، پارچه در نهایت کثیف می شود.ممکن است در مورد پرتاب کفش های پارچه ای در ماشین لباسشویی فکر کرده باشید.  این ایده بدی است زیرا بعضی از آنها آسترهای چرمی دارند و تقریباً همه کفش ها با چسب مونتاژ می شوند که در مقابل آن همه آب مقاومت نخواهد کرد.در عوض ، سطح کفش های پارچه ای را فقط با مقداری مواد شوینده ظرفشویی ، آب گرم ، یک مسواک قدیمی و حوله های کاغذی با دست تمیز کنید.

  • پارچه کفش را با یک حوله کاغذی خشک پاک کنید تا خاک سطح کفش از بین برود سپس در یک کاسه کوچک ، یک قاشق چای خوری مایع ظرفشویی را در دو فنجان آب گرم مخلوط کنید.
  • هر بار بر روی یک قسمت کوچک کار کنید ، مسواک را در محلول صابون آغشته کنید و پارچه را به آرامی مالش دهید.سعی کنید که مسواک بیش از حد مرطوب نشود
  • برای از بین بردن باقی ماده صابون ، تمام کفش را با یک حوله کاغذی مرطوب با آب زلال پاک کنید. برای شستشوی کل کفش ممکن است به چندین حوله نیاز داشته باشید.
  • اجازه دهید کفش ها به دور از گرما و نور خورشید خشک شوند. برای اینکه برخی کفش ها شکل خود را حفظ کنند ، حوله های کاغذی خشک را در انگشتان پا یا پاشنه پا قرار دهید تا کفش کاملا خشک شود.
  • توصیه میشود که از روش تمیز کردن با دستمال مرطوب روی کفش های مخملی استفاده نکنید. در عوض ، با یک برس موی نرم مسواک بزنید تا لکه های موجود روی کفش را تمیز کنید.

تمیز کردن کفش چرم مصنوعی و طبیعی

تمیز کردن کفش چرم مصنوعی و طبیعی

برای کفش چرمی مردانه یا زنانه ، چرمی یا چرم مصنوعی ، ابتدا میتوانید برای پاک کردن خاک، از پارچه ای که در محلول آب خنک و سرکه سفید مقطر آغشته شده ، استفاده کنید .  این به ویژه برای از بین بردن لکه های نمک زمستانی بسیار خوب عمل می کند. اجازه دهید کفش ها کاملاً در هوا خشک شوند.

  • برای تمیزکردن کفش های چرمی واقعی ،، یک پارچه نرم را با آب خیس کرده و در مقداری جوش شیرین فرو کنید. ناحیه لک شده را به آرامی مالش دهید و باقی مانده را با یک پارچه تمیز پاک کنید. اجازه دهید خشک شود و سپس دوباره با یک پارچه تمیز سطح کفش را تمیز کنید.

  • برای ایجاد براقیت روی کفش های چرمی و چرم مصنوعی ، سطح کفش را با یک پارچه اغشته به روغن زیتون مالش دهید و با یک پارچه تمیز کننده شیشه و یک پارچه نرم  دوباره سطح کفش را با حرکات دورانی دستمال بکشید تا براقیت و درخشش کفش را بازیابی کنید.

کفش های جیر ، NuBuck

کفش های جیر ، NuBuck

نکته کلیدی در نگه داشتن جیر یا هر کفش رویه دار، مراقبت منظم است. سطوح باید تا حد امکان خشک نگه داشته شوند و پس از هر بار پوشیدن با برس نرم و تمیز پاک شوند تا گرد و غبار و خاک از بین برود. بهتر است که هرچه سریعتر لکه ها را درمان کنید.

  • لکه های روغنی: محل را با پودر بچه یا نشاسته ذرت بپاشید تا روغن جذب شود. بگذارید پودر حداقل یک ساعت روی لکه بماند و سپس مسواک بزنید. این کار را تکرار کنید تا تمام روغن جذب شود و سپس مسواک بزنید.

  • لکه های مرطوب: با دستمال کاغذی یا پارچه روی لکه را بگیرید تا رطوبت را جذب کند. اجازه دهید کفش ها کاملاً دور از گرمای مستقیم هوا خشک شوند. با یک برس روی کفش را با حرکت های رفت و برگشتی تمیز کنید

تمیز کردن چکمه های چرم

تمیز کردن چکمه های چرم

چکمه و بوت چرم زنانه یا مردانه با پوست گوسفند اغلب دارای پوشش های برشی هستند که حتی کثیف تر از قسمت خارجی آن می شوند. برای کنترل قارچ و بو ، به طور مرتب قسمت داخلی چکمه ها را با پارچه ای که در محلول پاک کننده ضد عفونی کننده (لیزول) و آب قرار داده شده پاک کنید. قبل از پوشیدن اجازه دهید چکمه ها حداقل 24 ساعت در هوا خشک شوند.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.