راهنمای خرید کفش چرم اسپرت زنانه

محمدمصطفی یوسف زاده
17 اردیبهشت, 1401
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

کفش چرم اسپرت زنانه یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین نوع کفش در بین خانم‌ها به حساب می‌آید. چه شما اهل ورزش باشید چه نباشید، طراحی‌های جذاب و دلنشینی که این کفش‌ها دارند هر خانمی را به سمت خریدن حداقل یک جفت از این کفش‌های اسپرت زنانه برای استفاده روزمره جذب می‌کنند. اگر شما قصد خرید کفش چرم اسپرت زنانه را دارید ولی به دلیل گوناگونی طرح و مدل گیج شده‌اید و نمی‌دانید چه انتخابی برای شما مناسب‌تر است، تا پایان مقاله با ما همراه باشید تا با راهنمای خرید این سبک از کفش‌های زنانه به خوبی آشنا شوید. به این ترتیب از خرید خود رضایت کامل را خواهید داشت.

به چه دلیل کفش اسپرت بخریم؟

جواب این سؤال بسیار ساده است، همیشه خریدن کفش اسپرت در انتخاب‌های اول وجود دارد. چرا که بسیار راحت و دوست داشتنی هستند و کمتر کسی پیدا می‌شود که از خرید یک جفت کفش چرم اسپرت زنانه لذت نبرد. ولی یادتان باشد به جهت اینکه این نوع از کفش‌ها قیمت کمی ندارند، باید دلایلی بیشتر از زیبایی یک کفش برای خریدن آن داشته باشید. همان‌طور که می‌دانید پاها قلب دوم ما هستند و در سلامتی عمومی بدنمان و گردش خون صحیح در بدن، تأثیر چشمگیری دارند. پس راحتی و محافظت از پاها می‌تواند منطقی‌ترین دلیل برای انتخاب کفش‌های اسپرت به حساب آید. شاید خیلی از افراد ندانند، ولی استاندارد بودن و راحتی یک کفش بیش از چیزی که فکرش را بکنید در سلامتی شما اهمیت دارد.

مورد بعدی؛ استایل خاص، شیک و جذاب کفش‌های اسپرت زنانه است که می‌تواند تأثیر بالایی در افزایش اعتماد به نفس داشته باشد. ضمناً تنوع زیادی که این کفش‌ها دارند، باعث می‌شود هر خانمی با هر سلیقه‌ای بتواند کفش دلخواه خود را پیدا کرده و ظاهر زیبایی که مد نظر دارد را به استایلش بدهد.

هنگام خرید کفش چرم اسپرت زنانه به چه نکاتی دقت کنیم؟

همان‌طور که شاید خیلی از شما تجربه کرده باشید، هنگام خرید کفش اسپرت، سؤالات زیادی به ذهنمان خطور می‌کند که در صورت داشتن پاسخی صحیح برای آن‌ها، خریدی صحیح و دل‌چسب را انجام می‌دهیم. با توجه به اهمیت بالایی که این موضوع دارد، در ادامه مقاله تمامی گام‌هایی که برای خرید هوشمندانه یک جفت کفش چرم اسپرت زنانه لازم است را برای شما شرح خواهیم داد:

  1. انتخاب مدل کفش اسپرت زنانه چرم.
  2. شناخت بهترین برند کفش اسپرت زنانه.
  3. شناخت کفش باکیفیت و بادوام.
  4. امتحان کردن کفش چرم اسپرت زنانه به طور اصولی و صحیح.

چگونه کفش مناسب اسپرت زنانه را انتخاب کنیم؟

به جهت تنوع بالای این محصولات، باید هنگام خرید، شناخت کاملی از انواع کفش اسپرت و کارایی‌های به خصوص آن‌ها داشته باشید. به طور کلی کفش اسپرت زنانه چرم به سه دسته ساق کوتاه، ساق متوسط و ساق بلند تقسیم می‌شوند که در ادامه بیشتر با آن‌ها آشنا خواهید شد.

کفش چرم اسپرت زنانه با ساق کوتاه

تمام کفش‌هایی که ارتفاع آن‌ها تا زیر مچ پا هستند، شامل این گروه از کفش‌های اسپرت می‌باشند. از مهم‌ترین خصوصیات این کفش‌ها وزن سبکشان است که بسیار مناسب برای استفاده در فصل تابستان هستند. امروزه این نوع کفش اسپرت جایگاه ویژه‌ای در زمینه مد پیدا کرده، به همین جهت از محبوبیت زیادی میان افراد برخوردار است. به طوری که روزانه در استایل افراد مختلف این مدل از کفش اسپرت زنانه چرم را مشاهده می‌کنید.

  • کفش‌های اسپرت مخصوص دویدن

در کل کفش‌های ساق کوتاه مدل‌های مختلفی دارند که رایج‌ترین نوع آن، کفش‌های ساق کوتاه مخصوص دویدن یا همان کفش‌های رانر هستند. کفش رانر اولین بار توسط برند Nike طراحی و به بازار عرضه و پس از آن برندهای دیگری نیز از این طراحی استفاده کردند و به این ترتیب تنوع این کفش‌ها بسیار زیاد شد. هر چند که امروزه این مدل کفش چرم اسپرت زنانه بیشتر از اینکه برای ورزش کاربرد داشته باشد، به جهت منطبق بودن و همخوانی زیادی که با مد روز دارد بسیار رایج و محبوب شده است. پس اگر قصد دارید کفشی برای استفاده روزانه داشته باشید که شیک و امروزی هم باشد، این مدل کفش انتخاب بسیار هوشمندانه و مناسبی برای شما خواهد بود.

  • کفش‌های اسپرت چرم اسکیت

دومین دسته از کفش‌های اسپرت پرطرفدار که معمولاً از جنس چرم نیز می‌باشند، کفش‌های اسکیت هستند که دارای زیره‌ای ضخیم و کاملاً محکم هستند. به همین جهت این نوع کفش از دوام بسیار بالایی برخوردار است. هر چند که این مدل کفش چرم اسپرت زنانه به راحتی کفش‌های رانر نیستند، ولی به جهت ظاهر خاص و جذابی که دارند، بسیار از خانم‌ها را مجذوب خود کرده‌اند.

  • سایر کفش‌های ساق کوتاه

کفش‌های اسپرت زنانه که دارای ساق کوتاه می‌باشند، مدل‌های متنوع دیگری دارند که به رایج بودن کفش‌های ساق کوتاه دو دسته قبل نیست. از بعضی از این مدل‌ها می‌توان به کفش‌های اسپرتNike Air Force One, Adidas Gazelle, Adidas Stan Smith  و غیره اشاره کرد.

کفش چرم اسپرت زنانه با ساق متوسط

کفش‌های اسپرت با ساق متوسط، ارتفاعی بین کفش‌های ساق کوتاه اسپرت که تا زیر مچ پا هستند و کفش‌های اسپرت ساق بلند که مچ را می‌پوشانند دارند. این مدل کفش اسپرت دارای ظاهری حجیم و وزنی نسبتاً سنگین است که در فصل زمستان نسبت به فصل تابستان کاربرد بیشتری دارد. کفش‌های اسپرت تولید شده در این گروه، به فعالیت‌های ورزشی اختصاص نداشته و بیشتر کاربرد استفاده روزانه دارند. هر چند این کفش‌های اسپرت به اندازه گروه‌های قبلی تنوع ندارند، ولی کمپانی‌های Nike و Adidas مدل‌های محبوبی از این کفش‌ها را به بازار عرضه کرده‌اند.

کفش چرم اسپرت زنانه با ساق بلند

این مدل از کفش‌های اسپرت زنانه به اندازه کفش‌های ساق کوتاه و ساق متوسط رایج نیستند و بیشتر در استایل‌های خیابانی به چشم می‌خوردند. این کفش‌ها که کاملاً مچ پا را می‌پوشانند، در بین خانم‌ها نسبت به آقایان رواج بیشتری داشته و با لباس‌های رسمی به هیچ عنوان مناسب نمی‌باشند.

  • کفش بسکتبال

کفش‌های چرم اسپرت ساق بلند به جهت راحتی و استایل خاصی که دارند، بسیار مناسب برای استفاده در ورزش‌هایی چون بسکتبال می‌باشند. به عنوان مثال کفش‌های این مدل را می‌توان جزو محبوب‌ترین کفش‌های ساق بلند Air Jordans اسپرت مخصوص بسکتبال به حساب آورد.

  • سایر کفش‌های ساق بلند

هر چند کفش‌های چرم اسپرت که ساق بلندی دارند، بیشتر برای بسکتبال مورد استفاده قرار می‌گیرند، ولی مدل‌های محبوب دیگری همچون  Margiela و Future هم در این گروه کفش‌ها وجود دارند که به جهت جذابیتی که دارند، مورد استفاده بسیاری از خانم‌ها قرار می‌گیرند.

بهترین برند کفش چرم اسپرت زنانه

با توجه به اینکه تمامی برندهای کفش‌های چرم اسپرت محصولات بسیار عالی و با کیفیتی دارند، نمی‌توان به طور ثابت یک برند را به عنوان بهترین برند کفش اسپرت نام برد. در واقع هر برندی قوانین خاص و خط مشی مختص به خودش را دارد که طبق همان، کفش‌های اسپرت را طراحی و تولید می‌کند. پس نهایتاً متناسب بودن کفش اسپرت زنانه با نیاز و سلیقه شما و مدل آن به نوع برند کفش چرم اسپرت زنانه ارجحیت دارد.

روش تشخیص کفش چرم اسپرت زنانه اصل

روش‌های زیادی برای تشخیص اصل بودن این کفش‌ها وجود دارد که نیازمند داشتن مهارت و تخصص بالایی است. ولی افرادی که این تخصص را ندارند، باید با مقایسه بارکد و شماره ثبت شده روی زبانه کفش اسپرت با اطلاعاتی که روی جعبه ثبت شده است، اصل بودن کفش را تشخیص دهند. همچنین در صورت اصل بودن کفش، باید با وارد کردن کد روی زبانه در گوگل عکس کفش مورد نظرتان را مشاهده کنید.

روش تشخیص کیفیت و دوام کفش چرم اسپرت زنانه

در این جا به بررسی یک سری تکنیک برای ارزیابی سریع و صحیح یک کفش چرم اسپرت زنانه می‌پردازیم.

  • اتصال زیره کفش به رویه آن

این اتصال یکی از مهم‌ترین موارد برای با کیفیت و دوام کفش اسپرت است که در این کفش‌ها معمولاً توسط چسب انجام می‌شود. دقت داشته باشید که در این اتصال، نباید هیچ‌گونه اثری از چسب دیده شود و باید مثل یک خط صاف دو لبه زیر و روی کفش به هم متصل شده باشند. در خصوص کفش‌های چرم اسپرت، این اتصال با دوخت انجام می‌شود. شما باید کاملاً یکدست و یکنواخت بودن دوخت آن را بررسی کنید.

  • قابلیت جدا شدن کفی

از مهم‌ترین ویژگی‌های کفش چرم اسپرت زنانه خاصیت جدا پذیری کفی آن است. اگر کفی از کفش جدا نشود، بعد از مدتی راحتی خود را از دست داده و قابلیت تعویض شدن هم ندارد و کفش رسماً بلا استفاده خواهد شد.

  • بررسی کیفیت داخل کفش

حتماً داخل کفش چرم اسپرت را بررسی کنید تا دوخت‌های نامناسب و چین‌خوردگی نداشته باشد. ضمناً باید تمامی نواحی داخل کفش که دیده نمی‌شوند را هم دست بکشید تا اثری از چسب‌های اضافی و دوخت‌های بیرون زده وجود نداشته باشد.

  • بررسی کیفیت چرم

بهترین روش برای بررسی کیفیت چرم در کفش چرم اسپرت زنانه این است که گوشه‌ای از کفش را با ناخن خش بی اندازید، اگر لایه زیری با رویه آن یک رنگ بود، یعنی به درستی دباغی شده و جنس چرم اصل و ویژه‌ای دارد. به این ترتیب احتمال خط برداشتن و زدگی در این کفش بسیار پایین است.

روش صحیح امتحان کردن کفش چرم اسپرت زنانه

یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید کفش اسپرت باید دقت کنید، روش درست امتحان کردن کفش است. در غیر این صورت خرید موفقی نخواهید داشت. بنا به اهمیت این موضوع در اینجا به بررسی موارد مهم برای تست صحیح این کفش‌ها می‌پردازیم.

  • جورابی که همیشه به پا می‌کنید

هنگام خریدن کفش جورابی را به پا کنید که معمولاً از آن استفاده می‌کنید. برای مثال اگر همیشه جوراب ساق کوتاه می‌پوشید، هنگام خریدن کفش چرم اسپرت زنانه از جوراب ساق بلند استفاده نکنید. زیرا ممکن است اذیت‌های احتمالی پشت پا و کف را متوجه نشوید.

  • کفش اسپرت را عصرها خریداری کنید

با توجه به اینکه اندازه پا در تمام روز یکسان نیست و در هنگام عصر پاها کمی ورم می‌کند و در بزرگترین حالت خود قرار دارند، پس بهتر است که عصرها کفش اسپرت خودتان را انتخاب کنید. زیرا اگر صبح کفش مورد نظرتان را امتحان و خریداری نمایید، هنگام عصر ممکن است کمی برایتان تنگ باشد.

  • در نظر گرفتن فضای خالی

همان‌طور که می‌دانید اگر کفش برای پایتان بزرگ‌تر یا کوچک‌تر باشد، موجب اذیت و آسیب دیدن پا می‌شود. یک قانون کلی برای این موضوع وجود دارد که بهتر است آن را در نظر بگیرید. یادتان باشد هنگامی که کفش چرم اسپرت زنانه را می‌پوشید، باید به اندازه یک انگشت بین نوک انگشت شصت و جلوی پنجه کفش فضا وجود داشته باشد. به این ترتیب سایز کفش مناسب‌ترین حالت ممکن را برای شما خواهد داشت.

  • توجه کردن به فرم کفش

یادتان باشد به جز در نظر گرفتن سایز کفش، باید به فرم پاهایتان هم هنگام انتخاب کفش دقت کنید. به عنوان مثال اگر فرم پاهای شما کشیده است، باید کفشی با قالب کشیده انتخاب کنید. به همین ترتیب اگر پای شما پنجه پهنی دارد، باید کفشی با این فرم قالب را خریداری کنید. در کل هنگام خرید کفش چرم اسپرت زنانه به قوس کف کفش و بالشتک‌های میانی کفش توجه کنید و مطمئن شوید که هیچ جای کفش پای شما را تحت فشار قرار نمی‌دهد.

کلام آخر

فراموش نکنید داشتن یک کفش چرم اسپرت زنانه اصل برای راه رفتن‌های روزانه، رفتن به محل کار، پیاده‌روی و موارد این‌چنینی، نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. چرا که سلامتی پا اهمیت ویژه‌ای دارد و از آسیب رساندن‌های احتمالی به کمر و زانوها به طرز صحیحی جلوگیری می‌کند. مجموعه مستر چرم بهترین و زیباترین کفش‌های چرم زنانه اسپرت را که از سبکی و ظرافت خاصی برخوردارند، با دوامی بالا به شما عزیزان ارائه می‌دهد. شایان ذکر است رنگ‌بندی‌های کفش چرم اسپرت زنانه در این مجموعه بسیار متنوع و خیره‌کننده است.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.