مزایا و معایب کفش چرم اسپرت مردانه

محمدمصطفی یوسف زاده
24 اردیبهشت, 1401
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

تاکنون به این فکر کرده‌اید که چرا کفش اسپرت طرفداران زیادی دارد؟ یا بهتر است بگوییم آیا می‌دانید برای استفاده‌های روزانه چه کفشی مناسب‌تر از سایر کفش‌ها است؟

امروزه دیگر شرایط زندگی‌ها فرق کرده است. در گذشته مردم شاید هر کفشی که گیر می‌آمد، استفاده می‌کردند. ولی این روزها مردم بیشتر به فکر سلامتی خودشان و پاهایشان هستند و هر کفشی را به پا نمی‌کنند. افراد زیادی هستند که برای پوشیدن کفشی راحت و سالم حاضرند هزینه زیادی را پرداخت کنند. چرا که پزشکان معتقدند که نپوشیدن کفشی استاندارد و راحت می‌تواند سال‌های طولانی درد زانو، پا و کمر را برایتان به همراه داشته باشد. پس شاید وقت آن رسیده که کفشی مقاوم با انعطاف‌پذیری بالا را تهیه کنید تا به این ترتیب از پاهایتان در برابر آسیب‌های احتمالی محافظت کنید.

کفش چرم اسپرت مردانه یکی از کفش‌هایی است که به تازگی مورد استقبال افراد زیادی به خصوص جوانان قرار گرفته است. این کفش‌ها تمامی استانداردهای لازم برای کفشی راحت و منعطف را دارند. به طوری که شما می‌توانید با این مدل کفش‌های چرم در تمامی سطوح خیس، برفی، صاف یا شیب‌دار به راحتی راه بروید و هیچ مشکلی برای پا و کمرتان به وجود نیاید. به جهت اهمیت زیادی که این کفش‌ها دارند و طرفداران زیادی که این روزها دارند، تصمیم گرفتیم در این مقاله به طور کامل شما را مزایا و معایب کفش چرم اسپرت مردانه آشنا کنیم. پس اگر قصد خرید این کفش‌ها را دارید این مقاله را از دست ندهید.

چرم چیست؟

قبل از اینکه در خصوص مزایا و معایب کفش چرم اسپرت مردانه صحبت کنیم، بهتر است در ابتدا بدانید جنس چرم چیست. چرم اصل در واقع ماده‌ای طبیعی است که دوام بالا از خصوصیات اصلی آن می‌باشد. هرچند با توجه به نوع چرم، چگالی و دوام آن نیز متفاوت خواهد بود. در کل بین تمامی انواع چرم، چرم گاوی به جهت مرغوبیت بالایی که دارد، برای مبلمان و پوشاک بیشتر از سایر چرم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. یادتان باشد انواع چرم طبیعی دارای مزایا و معایبی متفاوتی می‌باشند که بسته به مراحل دباغی آن‌ها دارای قیمت‌های متفاوتی هستند. ولی به هر ترتیب همه ما می‌دانیم که برای داشتن استایلی خاص و جذاب در محل کار، مهمانی، قرارهای دوستانه و غیره، چرم خاص‌ترین انتخاب است.

مزایای کفش چرم اسپرت مردانه

کفش چرم اسپرت مردانه از مجموعه کفش‌هایی به حساب می‌آید که  برای مصرف روزانه بسیار مورد استفاده آقایان قرار می‌گیرد. شما هم اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که مسیرهای طولانی را پیاده طی می‌کنید، این کفش‌ها انتخاب بسیار مناسبی برایتان هستند. یا به عنوان مثال ممکن است دانشجو باشید و همزمان فعالیت شغلی هم داشته باشید و زمان لازم برای جا به جا کردن و تعویض کفش‌هایتان ندارید. در این صورت این کفش‌ها بسیار مناسب برای شرایط شما هستند. در ادامه به بررسی بیشتر مزایای این کفش‌ها می‌پردازیم.

  • قابلیت جریان هوا

این کفش‌های چرم اسپرت دارای قابلیت تنفس هستند. یعنی هوا را از داخل محفظه‌های ریزی که دارند، عبور می‌دهند. به این ترتیب هم پاهای شما خنک می‌شوند و هم از گرفتن بوی بد پا جلوگیری می‌شود.

  • دوام بالا

یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های کفش‌های چرم طبیعی، ماندگاری و طول عمر بالای آن‌ها است. کفش چرم اسپرت مردانه می‌تواند با فاصله زیادی از سایر کفش‌های دیگر که از موادی مصنوعی ساخته می‌شوند، دوام بیشتری داشته باشد. این مدل کفش‌ها به جهت کیفیت بالا و دوام زیادی که دارند، برای کارهایی که بسیار طاقت‌فرسا هستند و فشار زیادی به پا می‌آورند مناسب‌اند. شاید قیمت این کفش‌ها بسیار گران‌تر از کفش‌های ساخته شده با مواد مصنوعی باشد، ولی به نظر شما کدام بهتر است؟ خریدن سالانه یک جفت کفش چرم اسپرت مردانه یا دو جفت کفش اسپرت بی‌کیفیت؟

  • مقاوم در برابر آب

اگر از این کفش‌ها به درستی مراقبت کنید و به طور مرتب سطح آن‌ها را واکس بزنید، می‌توانند در برابر آب نیز مقاومت خوبی از خودشان نشان دهند. این مزیت برای مشاغلی که هنگام کار با محیط‌های مربوط سر و کار دارند، بسیار مناسب است. به این ترتیب می‌توانید از پاهایتان در برابر رشد قارچ بر اثر رطوبت نیز محافظت کنید.

  • محافظت بیشتر

چرم به جهت طبیعی بودن، ذات مقاوم و مستحکمی دارد و می‌تواند از پاهای شما به خوبی محافظت کند. اگر شما در محیط‌های کاری هستید که پر دردسر هستند، استفاده از کفش چرم اسپرت مردانه می‌تواند از پاهای شما در برابر صدمات و حوادث احتمالی به خوبی مراقبت کند.

  • مناسب برای انواع فرم پاها

اگر تا به حال یک بار کفش چرم را استفاده کرده باشید، حتماً متوجه آن شده‌اید که کم کم به شکل فرم پای شما در می‌آید. در صورتی که کفش‌های پلاستیکی ناراحتی و سختی را به پای شما وارد می‌کنند و به هیچ وجه فرم پا را نمی‌گیرند. با توجه به اینکه فرم پای افراد با یکدیگر فرق دارند، کفش چرم اسپرت می‌تواند با فرم پای شما سازگار شود و به این ترتیب راحتی بیشتری را به شما هدیه کند.

  • راحتی کفش چرم اسپرت

کفش‌های اسپرت چرم همان‌طور که از اسمشان مشخص است، راحتی زیادی را به همراه دارند. این روزها که پیدا کردن کفشی که به پا و کمر شما آسیب نزند، امری مشکل شده است، کفش چرم اسپرت مردانه با راحتی منحصر به فردی که دارد مشکل اذیت و سختی کفش را برای همیشه برایتان از بین خواهد برد.

  • تمیزی آسان کفش چرم اسپرت مردانه

جنس چرم برخلاف جنس‌های دیگر که تمیز کردنشان کاری مشکل است، بسیار ساده و راحت تمیز می‌شود. شما می‌توانید با کمک یک پارچه نمدار تمیز هرگونه گرد و خاک و آلودگی را از روی این کفش‌های چرم پاک کرده و آن‌ها را مانند روز اولشان تمیز و براق کنید. همان‌طور که گفتیم این کفش‌ها دارای روزنه‌هایی برای عبور هوا هستند که همین امر کمک خواهد کرد پس از اینکه کفش چرم اسپرت را تمیز کردید، خیلی سریع خشک شود.

  • شیک و لاکچری

همان‌طور که همه ما می‌دانیم کفش‌های چرم اسپرت مردانه دارای ظاهری منحصر به فرد و شیک می‌باشند که هیچ کس نمی‌تواند منکر آن شود. در صورتی که کفش‌های غیرطبیعی به طور کاملاً مصنوعی نمایان می‌شوند. شما می‌توانید با پوشیدن این کفش‌های چرم طبیعی اسپرت، تمام استایلتان را لاکچری و شیک بسازید.

  • سازگاری  با محیط

کفش‌های چرم طبیعی به جهت اینکه یک ماده طبیعی هستند، در ساخت آن‌ها هیچ گونه ماده مصنوعی و شیمیایی استفاده نشده است و به طور کامل با محیط‌زیست سازگاری دارند. در صورتی که کفش‌های مصنوعی و پلاستیکی سرشار از مواد شیمیایی هستند که طی فرآیند تولید آن‌ها، گازهای زیادی آزاد می‌شوند که برای طبیعت بسیار مضر هستند.

  • جلوگیری از بوی نامطبوع پاها

کفش‌های اسپرت مصنوعی دارای بوی پلاستیک و غیرطبیعی هستند. در صورتی که کفش چرم اسپرت مردانه به جهت طبیعی بودن ماده چرم، دارای رایحه‌ای طبیعی و مطبوع است. به این ترتیب اگر شما مدت‌های طولانی هم کفش را به پایتان داشته باشید، احساس بوی نامطبوع از پاهایتان نمی‌کنید. این مزیت برای افرادی که به جهت شغلشان یا فعالیت روزانه‌شان مدت زیادی پاهایشان درون کفش است، بسیار مناسب بوده و احساس راحتی را به فرد منتقل می‌کند.

معایب کفش چرم اسپرت مردانه

استفاده از کفش‌های چرم اسپرت با تمام این مزایایی که برایتان شرح دادیم، دارای معایب کمی هم هست که در اینجا به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • نکته اصلی در خصوص این کفش‌های اسپرت چرم مردانه این است که شاید شما نتوانید به راحتی آن‌ها را با تمام لباس‌هایتان ست کنید. هر چند اگر شما فردی باشید که علاقه‌مند به تیپ‌های کژوال است، این کفش‌های اسپرت جذابیت شما را چندین برابر می‌کند. ولی اگر بخواهید آن‌ها را با انواع لباس‌های دیگر ست کنید، کمی کارتان سخت خواهد شد.
  • یکی دیگر از معایب کفش‌های چرم اسپرت که اکثر آقایان از آن گله‌مند هستند، زود کثیف شدن این کفش‌ها است. یعنی شما همیشه باید یک پارچه نمدار تمیز همراه خود داشته باشید تا کفشتان درخشان جلوه کند. هر چند این نگرانی بی مورد است، چون همان‌طور که شاید زود این کفش‌ها کثیف شوند، به همان زودی و راحتی هم می‌توانید کفش چرم اسپرت مردانه را تمیز و براق مانند لحظه‌ای که از خانه خارج شدید بکنید.
  • مورد بعدی در خصوص کفش‌های اسپرت چرم، نگرانی افراد از شکننده شدن و خراب شدنشان است. هر چند که کفش‌های اسپرتی که دارای چرم طبیعی اصل باشند، کمتر شکسته می‌شوند، ولی به هر حال حق با شما است. اگر از کفش چرم به درستی نگهداری نشود و اقداماتی برای نرمی و سلامت آن صورت نگیرد، خیلی زود خراب می‌شود. البته اگر شما فردی باشید که به ظاهر و استایل تمیزتان اهمیت می‌دهید، با نگهداری اصولی و صحیح، هیچ وقت نمی‌گذارید کفش چرم به راحتی آسیب ببیند.

کلام آخر

امروز نوبت آن رسیده که دیگر کمی به سلامت خودتان اهمیت دهید. برای بدنتان از جمله پا که قلب دوم بدن است، ارزش بیشتری قائل شوید. همان‌طور که می‌دانید پا یکی از مهم‌ترین اعضای بدن است که باید برای سلامت آن کوشا باشیم. پیشنهاد ما به شما استفاده از کفش چرم اسپرت مردانه است، چرا که به این ترتیب برای سالیان طولانی پاهای خود را بیمه کرده‌اید. مجموعه مستر چرم همواره با طراحی و تولید بهترین و با کیفیت‌ترین کفش‌های اسپرت چرم در کنار شما است و محصولی منحصر به فرد را با کمترین قیمت بازار به شما ارائه می‌دهد. به این ترتیب اگر قصد خرید کفش چرمی را دارید که بتوانید در طول روز با آن احساس راحتی زیادی کنید و در همه جا استایل و تیپ شما به درستی حفظ شود، پس کفش چرم اسپرت مردانه مستر چرم را امتحان کنید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.