کفش چرم تبریز را چگونه تشخیص دهیم؟

محمدمصطفی یوسف زاده
28 خرداد, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

چرم تبریز

شاید تا به حال شنیده باشید که پاهای انسان قلب دوم آن به شمار می‌روند. یکی از دلایل نامگذاری چنین لقبی برای پا‌ها این است که آن‌ها در طول راه رفتن وزن بدن را به طور کامل تحمل می‌کنند. همان طور که می‌دانید بسیاری از افراد جامعه چه زنان و چه مردان، ساعات طولانی از روز را در خارج از خانه برای انجام کار یا وظایف دیگر می‌گذرانند. به همین دلیل باید از کفش استفاده کنند. بنابراین، می‌توان نتیجه گرفت کفش‌ها می‌توانند نقش مهمی را در حفظ سلامتی پاها داشته باشند.

پس اگر به درستی انتخاب نشوند، می‌توانند منجر به آسیب به پا و یا بیماری در فرد شوند. در نتیجه باید کفش را با دقت انتخاب کنید تا بعدا دچار مشکل نشوید. یکی از بهترین کفش‌های موجود کفش‌های چرم اصل به شمار می‌روند. باید گفت کفش‌های چرم ایرانی قدمت بسیار زیادی دارند که از بین آن‌ها کفش‌های چرم تبریز سرآمد است و به عنوان یکی از بهترین و معروف‌ترین نمونه‌های صنعت چرم ایران شناخته می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

کفش چرم تبریز چه ویژگی‌هایی دارد؟

در حال حاضر، بیش از نیمی از کفش‌های چرم موجود در بازار ایران، در شهر تبریز واقع در استان آذربایجان شرقی تولید می‌شوند. همچنین، طبق آمارها، تقریباً ۸۰ درصد از چرم‌های دست‌دوز نیز توسط صنعتگران و هنرمندان این شهر تولید می‌شوند. کفش‌های چرم تبریز طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی دارند به همین دلیل شما می‌توانید هر کدام از آن‌ها را که می‌خواهید تهیه کنید. در ادامه بعضی از ویژگی‌های این نوع کفش را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

استفاده از بهترین نوع چرم

یکی از نشانه‌های بارز یک جفت کفش چرم باکیفیت، استفاده از بهترین و با دوام‌ترین چرم در ساخت آن است. چرم تبریز همه ویژگی‌های لازم برای تولید یک کفش منحصر به فرد را دارد. این نوع کفش از بهترین مواد ساخته شده است و به هیچ وجه قابل مقایسه با کفش‌هایی که از چرم مصنوعی تولید می‌شوند، نیست. برای شناسایی کفش‌های تبریز، به موارد زیر توجه کنید:

  • بافت چرم

چرم تبریز دارای بافت نامنظمی است و ممکن است در برخی قسمت‌ها دارای چروک‌های ریز باشد. در حالی که چرم مصنوعی دارای بافت منظم است و با استفاده از مواد پلاستیکی ساخته می‌شود.

  • انعطاف‌پذیری

چرم تبریز بسیار انعطاف‌پذیر و راحت است. به همین دلیل با پوشیدن کفش‌هایی که از جنس آن است، احساس راحتی خواهید کرد.

  • بوی چرم

کفش چرم تبریز بوی طبیعی و کاملا مشخصی دارد که شبیه به بوی حیوانات است. در حالی که چرم مصنوعی بوی پلاستیک می‌دهد.

  • آتش‌زا نبودن

اگرچه چنین آزمایشی در فروشگاه کفش امکان پذیر نیست اما چرم اصل تبریز آتش نمی‌گیرد و تغییر فرم نمی‌دهد، در حالی که چرم مصنوعی به سرعت ذوب می‌شود.

  • آستر چرم

پشت چرم اصل دارای بافت طبیعی و پرزدار است، در حالی که پشت چرم مصنوعی حالت توری مانند دارد.

  • بررسی برچسب برند

کفش‌های اصل تبریز معمولاً دارای برچسب با نشان تجاری و اطلاعات تولید کننده هستند.

  • نوع دوخت

کفش‌های تبریز اصل دارای دوخت دقیق و مرتبی هستند. دوخت‌ها باید تمیز و بدون خطا باشند. همچنین باید از نخ‌های محکم و قوی در ساخت آن‌ها استفاده شود.

  • پوسته درونی

کفش‌های تبریز اصل دارای پوسته درونی با کیفیت هستند. پوسته باید نرم و راحت باشد و باعث ایجاد حس آرامش در پاها شود.

  • توجه به جزئیات

در کفش‌های اصل تبریز دقت بالایی به کار رفته است. همچنین اگر از نزدیک به آن نگاه کنید متوجه جزئیات ریز آن خواهید شد.

در نهایت، بهتر است از فروشگاه‌های معتبر و معروفی که کفش‌های تبریز اصل را به فروش می‌رسانند، خرید کنید. همچنین، مشورت با افرادی که تجربه خرید کفش تبریز اصل را دارند نیز می‌تواند به شما کمک کند.

ماندگاری و کیفیت بالا

کفش چرم تبریز با کیفیت بالا و ماندگاری طولانی مدت تولید می‌شود. این کفش‌ها از چرم طبیعی درجه یک ساخته می‌شوند که دارای بالاترین مقاومت در برابر سایش، نفوذ آب و گرد و خاک است. چرم طبیعی که در تولید کفش‌های تبریز مورد استفاده قرار می‌گیرد از جنس پوست است. این نوع چرم برای آنکه قابل استفاده باشد دباغی می‌شود.

برخورداری از اجزای باکیفیت

در تولید کفش تبریز، به جز چرم سایر اجزا نیز با دقت زیادی انتخاب می‌شوند. برای مثال، کف کفش باید استاندارد باشد و بتواند گودی پا را پر کند تا مانع بروز کمردرد یا پادرد در فرد شود. زیره کفش نیز باید از یک جنس با کیفیت و مناسب برای نوع استفاده و مدل کفش باشد. همچنین، بندها، زیپ‌ها، سگک‌ها و سایر یراق‌آلات مورد استفاده در کفش‌های تبریز نیز باید از کیفیت بالا و مقاومت کافی برخوردار باشند.

کفش‌های چرم تبریز را می‌توانید سال‌ها استفاده کنید؛ چرا که آن‌ها همچون فرش دستباف تبریز، با گذشت زمان جذابیت و انعطاف‌پذیری بیشتری پیدا می‌کنند. بنابراین، با توجه به کیفیت بالا و ماندگاری طولانی مدت، خرید کفش چرم تبریز به عنوان یک سرمایه‌گذاری درازمدت محسوب می‌شود.

طراحی زیبا

بدون شک، کیفیت همواره در اولویت قرار دارد، اما باید توجه داشت که زیبایی نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. افرادی که به استایل و لباس‌های شیک علاقه دارند، به دنبال محصولاتی می‌روند که هر دو ویژگی را با هم داشته باشند. کفش یکی از عناصر اصلی در استایل و تأثیرپذیری فرد به شمار می‌رود. کفش‌های چرم تبریز با در نظر گرفتن سلیقه همه مشتریان در طراحی‌های منحصر به فرد و مدل‌های متنوع به بازار عرضه می‌شوند.

برخورداری از دوخت هنرمندانه

هنگام خرید کفش، به دوخت قسمت‌های مختلف آن توجه کنید. دوخت باید تمیز و منظم باشد زیرا این مورد تأثیر زیادی در زیبایی ظاهری کفش دارد. استفاده از لوازم و اکسسوری‌هایی که از چرم طبیعی ساخته شده‌اند، نیز نشان‌دهند هنر فرد دوزنده هستند. البته باید گفت برخی از کفش‌ها دست‌دوز و برخی دیگر غیر دست‌دوز هستند. اما در هر صورت دوخت آن‌ها کاری هنرمندانه است و باید توسط افراد ماهر و با تجربه انجام شود.

امکان تنفس پا

کفش‌های چرم تبریز، به دلیل استفاده از چرم اصل در ساختار خود، این قابلیت را برای پا ایجاد می‌کنند که بتواند نفس بکشد. به عبارت دیگر، هوا به راحتی می‌تواند درون کفش جریان یابد. به همین دلیل، حتی اگر این کفش‌ها برای مدت طولانی در پاهای شما قرار بگیرند، نه عرق می‌کنید نه پاهایتان بوی بد می‌گیرد.

استاندارد بودن اندازه و قالب

انتخاب سایز مناسب کفش، مهمترین مرحله در خرید آن است. کفش‌هایی که از قالب‌های استاندارد استفاده می‌کنند، هرگز باعث آسیب به پاهای شما نمی‌شوند. البته، به خاطر داشته باشید که سایزبندی ممکن است در مدل‌های مختلف تفاوت داشته باشد، بنابراین امکان دارد که در بعضی از مواقع مجبور شوید سایزی کوچک‌تر یا بزرگ‌تر از سایز معمولی خود خریداری کنید.

به همین دلیل، توصیه می‌کنیم قبل از خرید، هر دو کفش را پوشیده و چند قدم راه بروید تا مطمئن شوید پاهایتان درون آن کفش‌ها به طور کامل راحت هستند. به این نکته دقت کنید که معمولا کفش‌ها بعد از گذشت مدتی باز هم سایز پای شما نمی‌شوند به همین دلیل با این تصور اقدام به خرید کفش کوچک نکنید.

کلام پایانی

صنعت تولید کفش و محصولات چرمی در کشور ما شهرت جهانی دارد و کفش چرم تبریز نمونه‌ای برتر از این صنعت به شمار می‌رود. این کفش‌ها در بازار آسیا و اروپا محبوبیت بالایی دارند. محصولات چرم ایرانی، علاوه بر کیفیت بالا، از قیمت مناسبی نیز برخوردار هستند به همین دلیل با خرید آن‌ها از صنعت و کسب و کار ایرانی حمایت می‌کنید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.