کیف کراس بادی

محمدمصطفی یوسف زاده
7 اسفند, 1400
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
کیف کراس بادی

یکی از انواع کیف چرم زنانه که مورد استقبال علاقه‌مندان مد و لباس قرار گرفته، کیف کراس بادی است. این کیف‌ها بر روی شانه به صورت عمودی یا مورب آویزان شده و در کنار بدن قرار می‌گیرند. این کیف‌ها بیشتر مورد استقبال کسانی قرار گرفته است که وسایل کمی را با خود جابجا می‌کنند. به همین دلیل کیف کراس بادی مردانه بین مردان نیز محبوبیت دارد و بین خانم‌ها طرفداران زیادی دارد. طراحی اولیه این مدل‌ها در سال 1929 توسط گابریل شنل انجام شد و ایده اصلی آن از روی قمقمه‌های سربازان برداشت شده است. حمل این کیف‌ها راحت‌تر است و دست‌ها آزاد هستند و نیاز نیست که مداوم کیف خود را نگهدارید. همچنین سادگی طراحی، استفاده کمتر از زیپ‌های متعدد و نیز تنوع رنگی این کیف‌ها باعث شده است که استفاده و کاربری زیادی داشته باشند.

 اندازه و جنس کیف کراس بادی

اندازه این کیف‌ها در مقایسه با سایر موارد مشابه بسیار کوچک‌تر است و دلیل استفاده از این مدل‌ها هم بوده است. البته برای استفاده آقایان کمی اندازه کیف کراس بادی را بزرگ‌تر در نظر می‌گیرند، ولی کیف کراس بادی زنانه اندازه کوچک‌تری دارد. البته اندازه‌های بزرگ و کوچک این محصولات نیز متنوع بوده و می‌توانید بنا به استفاده‌ای که می‌خواهید انجام دهید، سایز دلخواه را انتخاب نمایید. افرادی که برای رفتن به سرکار نیاز به وسایل زیادی دارند و یا دانش آموزان عموماً اندازه‌های بزرگ را خریداری می‌نمایند و در مقابل افرادی که تنها برای حمل اسناد یا مدارک و قرار دادن وسایل کمتر به کیف نیاز دارند، می‌توانند از اندازه‌های کوچک‌تر سفارش دهند تا هم حمل آن‌ها راحت‌تر بوده و هم دسترسی راحت‌تری به وسایل داخل کیف فراهم شود. بندهای این کیف‌ها از روی قسمت جلوی بدن عبور کرده و دسترسی به محتویات کیف کراس بادی را راحت می‌کنند.

جنس این کیف‌ها معمولاً از مواد مقاوم است تا بتواند مدت زمان زیادی را دوام داشته باشند. رویه را می‌توان از جنس چرم طبیعی، چرم مصنوعی و یا برزنت انتخاب نمود و آستری نیز از کنواس ضخیم، نایلون و وینیل ضد آب است. به این ترتیب در برابر رطوبت نیز دوام داشته و طول عمر بالایی دارند. بخصوص اگر برای حمل اسناد و مدارک از کیف کراس بادی استفاده می‌شود، ضد رطوبت بودن و جنس کیف اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

استایل مناسب با کیف کراس بادی

تنوع رنگ و طرح این کیف‌ها باعث شده است که برای ست کردن با استایل‌های متفاوت دغدغه‌ای نداشته باشید. ولی بهتر است نکاتی را در این زمینه رعایت نمایید تا زیبایی ظاهری حفظ شود. این نکات عبارت‌اند از:

  • تناسب رنگ کیف

یکی از مهم‌ترین نکات در ست کردن کیف و تیپ، عدم همسانی در رنگ کیف و لباس است. بخصوص کیف کراس بادی که به صورت مورب قرار می‌گیرد و به بدن چسبیده است. همرنگ بودن لباس و کیف باعث می‌شود تا زیبایی و طرح کیف مشخص نشده و به چشم نیاید. به همین دلیل بهتر است از دو رنگ متضاد برای کیف و لباس استفاده کنید. البته می‌توانید کیف را هم رنگ شال یا شلوار خود انتخاب کنید تا توازن برقرار شود. در صورتی که از کیف و لباس همسان و همرنگ استفاده می‌کنید، بهتر است کیف را از نوع طرح دار انتخاب نمایید تا استایل منحصر به فردی داشته باشید.

  • انتخاب بند کیف

این کیف‌ها دارای بند و زنجیر هستند. برای مدل‌های مردانه معمولاً بندهای پهن مناسب‌تر است و برای مدل‌های مربوط به خانم‌ها بیشتر از زنجیر استفاده می‌شود. هرچند می‌توانید برای راحتی حمل از نوع بنددار نیز انتخاب نمایید؛ زیرا حمل این مدل‌ها راحت‌تر بوده و کاربردی‌تر هستند.

  • انتخاب طرح کیف

برای انتخاب طرح کیف بهتر است طرح لباس را مدنظر قرار دهید. اگر تیپ شلوغی دارید، کیف‌های بدون طرح و ساده مناسب‌تر هستند. در مقابل برای استایل ساده‌تر می‌توانید کیف کراس بادی طرح دار انتخاب نمایید تا ظاهر بهتر و زیباتری داشته باشید.

کیف کراس بادی را کجا قرار دهیم؟

معمولاً کیف در قسمت لگن قرار می‌گیرد تا دسترسی به لوازم داخل آن راحت باشد. در برخی موارد که راحتی برداشتن پا مهم است، مانند مواقعی که به پیاده‌روی می‌روید می‌توانید کیف را در قسمت پشت بدن قرار دهید. ولی اگر مدارک و اسنادی در داخل کیف قرار داده‌اید که مهم است و یا در وسایط نقلیه عمومی تردد دارید، بهتر است کیف را در جلوی بدن قرار دهید. در این صورت امنیت بیشتری داشته و نگران به سرقت رفتن مدارک خود نخواهید بود.

علت محبوبیت و مزایایی که کیف‌های کراس بادی دارند

کیف کراس بادی کی از انواع کیف‌های محبوب است و علت آن نیز مزایایی است که این کیف‌ها دارند. این مزایا عبارت‌اند از:

  • تنوع در طراحی و رنگ

همان‌طور که گفتیم طرح و رنگ این کیف‌ها تنوع زیادی دارند. در نتیجه برای ست کردن با کفش یا لباس دچار مشکل نمی‌شوید. طراحی‌های ساده و شلوغ در کنار تنوع رنگی باعث شده است که استفاده از این کیف‌ها راحت باشد و یکی از دلایل مهم محبوبیت آن‌ها به شمار می‌رود.

  • راحتی در استفاده از کیف

نگه‌داشتن کیف در دست می‌تواند آسیب زیادی به بدن وارد کند. با قرار دادن کیف بر روی شانه دست‌ها راحت بوده و سنگینی را احساس نمی‌کنند. همچنین محدودیتی در حرکت دست‌ها احساس نمی‌شود.

  • کاربردی بودن در همه شرایط

این کیف‌ها را می‌توان در همه شرایط و وضعیت‌ها استفاده کرد. مثلاً برای پیاده‌روی یا رفتن برای خرید یا مدرسه و … این کیف‌ها کاربرد دارند.

  • مقرون به صرفه بودن

این کیف‌ها اندازه کوچکی دارند و در نتیجه از مواد اولیه کمتری برای ساخت آن‌ها استفاده می‌شود. همچنین کاربردی هستند و سادگی ظاهری در عین حال دوام بالایی دارند؛ بنابراین داشتن این کیف‌ها از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است.

کیف سامسونت و کراس بادی چه تفاوت‌هایی دارند؟

کیف کراس بادی نمونه پیشرفته و به‌روزتر کیف سامسونت است. کیف‌های سامسونت که قبلاً استفاده می‌شدند، کاربرد مشابهی برای قرار دادن وسایل، مدارک و لوازم مورد نیاز افراد برای جابجایی داشتند. ولی وزن سنگین آن‌ها و حجم زیادی که داشتند، مشکل ساز بود. ولی کیف‌های کراس بادی وزن کمتری دارند و به واسطه داشتن بند و زنجیر به راحتی قابل جابجایی و حمل و نقل هستند. این کیف‌ها جنس متفاوتی نسبت به سامسونت دارند که باعث شده سبک‌تر بوده و کاربردی‌تر شوند.

کلام آخر

کیف کراس بادی به دلیل سبکی وزن، جادار بودن و نیز استفاده از بند پهن یا زنجیر در طراحی آن کاربرد زیادی دارد. این کیف‌ها برای قرار دادن اسناد و مدارک و یا لوازم ضروری بسیار مناسب بوده و به دلیل ضد رطوبت بودن می‌تواند ایمنی لازم را داشته باشد. از طرفی این کیف‌ها بر روی دوش قرار می‌گیرند و به صورت مورب روبروی بدن هستند، در نتیجه امکان دسترسی به وسایل داخل کیف راحت‌تر است. این کیف‌ها به صورت کیف زنانه و مردانه نیز کیف کراس بادی اسپرت برای جوانان طراحی و تولید می‌شود. فروشگاه محصولات چرمی مستر چرم از جمله مراکزی است که انواع طرح‌ها، رنگ‌ها و اندازه‌های متنوع این کیف‌ها را عرضه می‌نماید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.