اصول انتخاب کفش مجلسی زنانه

محمدمصطفی یوسف زاده
14 آذر, 1400
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
اصول انتخاب کفش مجلسی زنانه

از دغدغه‌هایی که ممکن است برای خانم‌ها مطرح شود، انتخاب کفش مجلسی مناسب است. اصول انتخاب کفش مجلسی زنانه بر پایه رنگ، طرح و جنس و مهم‌تر از همه راحتی کفش قرار داده شده است. بنابراین لازم است قبل از هر چیزی به این نکات مهم توجه داشته و متناسب با لباس و سایر وسایل که به همراه داریم، کفش مناسب را انتخاب نماییم.  کفش مجلسی ممکن است مدت زمان زیادی مورد استفاده قرار گیرد، در نتیجه باید در انتخاب نوع مناسب و راحت آن دقت شود. در این مقاله سعی می‌کنیم تا به تمامی این موارد پرداخته و نکات مهم انتخاب کفش مجلسی زنانه را توضیح دهیم.

جنس و طرح کفش

یکی از نکات مهم در انتخاب کفش متناسب با مجالس، جنس و طرح کفش است. جنس کفش مجلسی باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد از این رو کارشناسان مد و فشن انتخاب کفش‌های چرم را بیشتر از دیگر مدل‌ها پیشنهاد می‌دهند. جنس کفش تأثیر زیادی در راحتی آن دارد. چرم انعطاف‌پذیری بالایی داشته و هوا به راحتی در داخل آن جریان دارد. در نتیجه فرد با پوشیدن طولانی مدت این جنس از کفش‌ها، مشکلی نخواهد داشت. از طرفی این کفش‌ها باعث بالا رفتن سلامت پاها می‌شود و کمترین فشار به انگشتان و پا وارد می‌شود. البته در این میان فاکتورهای دیگری مانند تناسب کفش با فرم پاها نیز باید در نظر گرفته شود. معمولاً کفش‌های چرم با هر فرم پایی سازگاری دارد. چرم طول عمر بالایی نیز داشته و به راحتی دچار فرسایش و خرابی نمی‌شود. در نتیجه مدت‌ها بابت خرید کفش جدید نگرانی نخواهید داشت.

طرح کفش مجلسی نیز باید مورد توجه زیادی قرار گیرد. معمولاً کفش‌های مجلسی دارای طرح‌های متنوع و منحصر به فردی هستند که آن‌ها را از کفش‌های روزمره و معمولی جدا می‌کند. بر روی این کفش‌ها از تزییناتی مانند سگک، مروارید یا سنگ‌های متنوع و رنگارنگ استفاده می‌شود که طرح آن‌ها را متمایز می‌کند. ممکن است از زیپ یا بندهایی بر روی کفش استفاده شود که بازکردن و بستن کفش را راحت‌تر نماید و جنبه زیبایی کفش را بیشتر مورد توجه قرار دهد. معمولاً کفش‌هایی از جنس جیر، مخمل و … برای کفش‌های مجلسی مناسب‌تر هستند. طرح لباس و کفش نیز در این میان مطرح می‌شود. اگر  لباس‌های طرح دار و شلوغ پوشیده‌اید، بهتر است کفش ساده‌تر انتخاب شود و بالعکس این موضوع نیز باید رعایت شود. زیرا سادگی یکی از این دو باعث به جلوه آمدن دیگری خواهد شد و مانع از شلوغ نشان دادن تیپ ظاهری می‌شود.

چه رنگ کفشی مناسب است؟

یکی دیگر از فاکتورهایی که در انتخاب کفش مجلسی مورد توجه قرار می‌گیرد، رنگ کفش است. در این  مورد ممکن است دو نوع نظر مطرح شود. عده‌ای معتقدند که رنگ کفش متناسب با رنگ لباس، کیف یا سایر اکسسوری‌ها باشد. در این صورت همه رنگ‌ها با هم همسان شده و تفاوت رنگی کمی در تن رنگ‌های انتخابی وجود دارد. در مقابل عده‌ای بر این اعتقاد هستند که رنگ کفش متضاد رنگ لباس باشد، هرچند می‌توان آن را رنگ شال یا کیف نیز همسان کرد. در این صورت زیبایی لباس و کفش بیشتر به چشم آمده و ظاهر بهتری را نشان می‌دهد. در نتیجه می‌توان گفت انتخاب رنگ کفش سلیقه‌ای است و بیشتر به نظر خود فرد بستگی دارد.

توجه به پاشنه کفش

یکی دیگر از عوامل مؤثر در انتخاب کفش مجلسی زنانه، پاشنه کفش است. اندازه و ارتفاع پاشنه، طرحی که انتخاب می‌شود و فرم آن تأثیر زیادی در اینکه چه کفشی را می‌پوشید دارد. هرچه تناسب پاشنه با خود کفش و نیز لباسی که انتخاب می‌کنید بیشتر باشد، استایل و تیپ بهتری خواهید داشت. پس بهتر است در زمان انتخاب پاشنه کفش مجلسی به موارد زیر توجه نمایید:

نوع پاشنه کفش

پاشنه کفش مجلسی اغلب نوک تیز،یا توپر و پهن طراحی می‌شوند البته هستند مدل هایی که پاشنه خاص دارند. پاشنه‌های نوک تیز از لحاظ زیبایی نسبت به پاشنه‌های پهن برتری دارند، ولی مشکلی که پیش می‌آید عدم امکان استفاده طولانی از این کفش‌ها در مجالس است. زیرا بعد از گذشت مدت زمانی، پاها خسته شده و در نتیجه به ستون فقرات، کمر، لگن و زانوها فشار زیادی وارد می‌شود. ولی کفش‌هایی که لژدار هستند یا پاشنه پهنی دارند، کمتر به این نواحی فشار آورده و می‌توانید بدون احساس خستگی و درد، مدت زمان زیادی این کفش‌ها را پوشیده و لذت ببرند. بنابراین توصیه می‌کنیم برای مجالسی که مجبور هستید مدت زمان زیادی را به حالت ایستاده بگذرانید، کفش‌هایی با پاشنه‌های توپر و پهن انتخاب نمایید.

ارتفاع پاشنه کفش

ارتفاع پاشنه کفش در انتخاب کفش مجلسی زنانه بسیار اهمیت دارد. زیرا در مجالس خانم‌ها ترجیح می‌دهند تا از کفش‌های پاشنه بلند استفاده نمایند تا هم زیبایی لباس و هم اندام خود را حفظ نمایند. ولی این نکته باید مورد توجه قرار گیرد که کفش‌های پاشنه بلند می‌تواند سلامتی فرد را به خطر انداخته و باعث آسیب زیاد به ستون فقرات و کمر شوند. بنابراین بهتر است در صورت انتخاب کفش‌هایی با پاشنه بلند، از نوع لژدار و استاندارد آن انتخاب نمایید تا میزان آسیب را کاهش دهید.

توجه به راحتی کفش

احساس راحتی در کفش مجلسی زنانه کمتر حس می‌شود. زیرا این کفش‌ها معمولاً پاشنه‌های بلندی داشته و از طرفی شکل و ظاهر آن بیشتر از راحتی مورد توجه قرار می‌گیرد. برای راحتی بیشتر کفش لازم است به جنس آن نیز توجه شود. کفش‌هایی که جنس نرم و انعطاف‌پذیر دارند، راحتی بیشتری را در زمان راه رفتن به فرد انتقال می‌دهند. بنابراین بهتر است غیر از زیبایی ظاهری، راحتی کفش نیز مورد توجه قرار گیرد. کفش چرم زنانه یکی از بهترین گزینه‌ها برای این مورد است. زیرا هم انعطاف‌پذیری لازم را دارد و هم از نظر ظاهری نسبت به سایر جنس‌ها برتری دارد.

کلام آخر

در انتخاب کفش مجلسی زنانه بهتر است توجه زیادی به طرح، رنگ و پاشنه کفش شود. طرح کفش  باید مطابق مد روز و با سلیقه فرد انتخاب شود. رنگ کفش نیز بهتر است با رنگ لباس،کیف و سایر اکسسوری‌ها هماهنگ باشد. پاشنه کفش بهتر است از نوع استاندارد و نیز راحت انتخاب شود تا آسیبی به ستون فقرات و کمر فرد وارد نشود. در فروشگاه اینترنتی مسترچرم تعداد قابل توجهی کفش مجلسی چرم گردآوری شده است تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.