کفش چرمی و نحوه تعمیر آن | چه چیزی را باید در یک کفش چرمی جستجو کرد و چگونه می توان از آنها محافظت کرد

محمدمصطفی یوسف زاده
3 فروردین, 1400
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
کفش چرمی و نحوه تعمیر آن

یک جفت کفش چرمی مردانه خوش ساخت پایه و اساس مجموعه مردان است. اصطلاحاً آنها همان چیزی هستند که نگاه هوشمندانه روی آنها ایستاده است.

کفش ها احتمالاً گرانترین مقاله درمورد گروه شما در کنار گروه عروسی شما هستند. همانطور که گفته شد ، این کفش ها سرمایه گذاری شما را برآورده می کنند و سالها نگاه تیز به شما می دهند.

یافتن یک جفت کفش چرمی عالی می تواند یک کار یا فرصت غرق شدن باشد. به عنوان نوجوانی با آنچه سلیقه بی عیب و نقص به نظر من می رسید، قبض بزرگی را در حراج های اینترنتی کفش جمع می کردم.

بسیاری از این کفش ها به دلیل عدم نگهداری من خراب شدند. من از آن زمان به بعد چیزهای زیادی آموخته ام که کفش های کمد من سالها به طول انجامیده است نه فصول.

مراقبت از کفش چرمی

ساییدگی و  استفاده روزمره و برخی اوقات پا زدن روی جیر آبی شما امری اجتناب ناپذیر است، اما استفاده از چند روش آسان در مراقبت از کفش های چرمی باعث می شود کفش از طریق باران عالی به نظر برسد.

کفش های جدید ضد آب

ممکن است بپرسید ، آیا کفش های من از قبل ضد آب نیستند؟

بله، وقتی کفش هایتان را می پوشید چرم از قبل ضد آب است. اگر یک جفت کفش جدید خریدید، به شما می گوید که اولین دور ضد آب و هوا ارائه می شود و دور بعدی شما هستید.

آب می تواند لطافت چرم کفش شما را از بین ببرد و از بین می برد. شکستن کفش شما به شکل پای مخصوص شما مطلوب است، اما آب شکل کفش را به روشی نامطلوب تاب می دهد.

کفش های چرمی مردانه می توانند ده ها هزار انعطاف پذیری را کنترل کنند. یک کفش مرطوب و خشک شده فقط بخشی از این کاربردها را دوام می آورد. چرم چیزی نیست جز پوست حیوانات (غالباً گاو یا اسب) که از چربی و پروتئین تشکیل شده است تنها پس از بهبود و برنزه شدن می تواند مقدار مشخصی از رطوبت را حفظ کند.

الیافی که در کوریوم یا پوست مخفی می شوند، مقاومت منحصر به فردی به چرم می بخشد، اما اگر با احتیاط درمان نشود، در برابر خشک شدن و ترک خوردگی نیز بسیار حساس است. من توصیه می کنم کفش های چرمی خود را مطبوع کنید – این اطمینان می دهد که چرم سطح رطوبت مناسب را برای جلوگیری از ترک خوردگی حفظ می کند. دو علامت تجاری که من استفاده کردم و تایید می کنم نرم کننده چرم Leather Honey & Chamberlain است.

محافظت از کفش های جدید در برابر نمک

محافظت از کفش های جدید در برابر نمک

کفش درخشان: پیاده روی در اطراف یک شهر میانه وسترن در ماه های پرتنش زمستان مطمئناً کفش های صاحبان چرم را در معرض نمک جاده قرار می دهد.

برای دیگر افراد در آب و هوای گرمتر، کفش در معرض خطرهای کمتری مانند شن و ماسه و آهک است. مانند نمک ، اینها ممکن است در فرسوده شدن زودرس چرم شما خشن باشند ، اما با نفوذ یا خلال شدن خود چرم ، برداشتن آنها دشوارتر است. در صورت عدم درمان ، نمک تغییر رنگ می یابد و ضخامت کف کف را ضعیف می کند.

این نیز نکته ای است که اگر بخواهید یک جفت دست دوم را بخاطر ماهیت لکه نمک تنظیم شده بخاطر بسپارید. یک لایه نازک از براق مومی برای کفش بین چرم و این عناصر مضر می تواند تفاوت بین یک دقیقه تمیز کردن در مقابل یک سفر پرهزینه به کفشدوزک باشد.

اصول نگهداری و تعمیر کفش چرم

من بیشتر موم را برای محافظت از چرم و ضد آب بودن به دلیل توانایی آن در پوشاندن همه رنگ ها یا رنگ ها توصیه می کنم و به اندازه لاک کیوی و سایر مارک های معتبر مضر نیست. اما در هنگام برخورد با برف و برف هر چیزی بهتر از هیچ چیز است.

توجه: به سادگی با استفاده از یک پارچه مرطوب، حلقه نمک آن کاملاً از انگشت کفش شما پاک نمی شود.

داشتن کفش چرمی زنانه یا مردانه گران قیمت کمی طلبکار است. حواس تان باشد که کفش هایتان چقدر خیس می شوند سپس خشک می شوند، یا در معرض قلیاها، اسیدها و نمک ها قرار می گیرند، همه اینها می تواند باعث فرسایش کفش و بودجه سخت کفش شما شود.

اگر به طور مداوم در زیر باران قدم بزنید ، هیچ اسپری جلایشی یا اسپری ضدآب مانع از مصرف آب نمی شود. با این حال، برای داشتن ظاهری عالی که کفش هایتان سالهاست به آنها نیاز دارید.

محصولات یکبار مصرف که امروزه در بازار وجود دارد (لاک های کفش یکبار مصرف با اپلیکاتور ، دستمال مرطوب و غیره) در نهایت گران ترند و در طولانی مدت اثر کمتری دارند.

پدر من هنوز هم از کیت قدیمی براق کننده کفش حاوی کف پوش و حاوی برس و برس استفاده می کند. برس مویی ، پارچه ای ، و یکی دو حلقه مارک معتبر رنگی خنثی و قابل اعتماد بهترین مکان برای شروع است.

یک ترکیب ضد آب انتخاب کنید

بحث های زیادی در مورد این موضوع وجود دارد که کدام یک از ترکیبات ضد آب موثرتر است. درست مانند سایر محصولات مصرفی ، بازار گسترده ای از ترکیبات کفش برای بررسی وجود دارد.

اما همه این محصولات در بخش مراقبت از کفش فقط پولیش نیستند. بسیاری از محصولات فرمول های پیشرفته ای را برای انواع خاص کفش ارائه می دهند.

پولیش های مبتنی بر موم

برخلاف خمیرها و خامه های کفش، که بیشتر برای تغذیه چرم طراحی شده اند، لاک های پایه موم برای ایجاد درخشندگی ساخته می شوند و با این کار یک لایه محافظتی سطحی ایجاد می کنند که می تواند مقاومت نوری در برابر آب و نمک ایجاد کند. تولیدکنندگانی مانند لینکلن، محصول خوبی را به همراه ملتونیان تولید می کنند که در طیف گسترده ای از رنگ ها، جلای خود را نیز فراهم می کند. کلید این نوع محافظت، استفاده مداوم پس از هر چند سایش، یا هرگونه سایش در صورت مرطوب بودن هوا است. این روش با بیشترین نگهداری است.

ترکیبات ضد آب اسپری

از بین تمام تکنیک های ضد آب، این یکی بیشترین میزان ضعف را دارد. بحث های رایج این است که اجازه نفس کشیدن چرم را نمی دهد و اگر ترکیب حاوی سیلیکون باشد، پوست را خشک می کند. موضع من این است که اگر سهولت استفاده باعث نگرانی شما می شود، بهتر است از اسپری ضد آب استفاده کنید تا اینکه اصلاً از هیچ چیز استفاده نکنید.

شرکت هایی مانند Meltonian یک محافظ ضد آب و لکه درست می کنند که استفاده از آن روی چرم و جیر بی خطر است و 30 دقیقه خشک و آماده است. این اسپری های ضد آب باید آزادانه مورد استفاده قرار گیرند ، زیرا تنها پس از چند سایش کارایی خود را از دست می دهند. اینها برای نفوذ به چرم نیستند بلکه لعاب محافظتی را ایجاد می کنند.

تست و آماده سازی برای ضد آب بودن

این مرحله بعدی برای هر کفشی که مشکی نباشد بسیار مهم است. این فرایند برای حفظ ظاهر اصلی کفش است و شما نمی خواهید به اشتباه کفش را تغییر رنگ دهید. اگر قبلاً این کار را انجام نداده اید ، بندها را برداشته و کفش را با برس و پارچه کاملاً تمیز کنید تا آلودگی آن پاک شود. به شما توصیه می شود که ضمانت تطابق رنگ ساخته شده توسط سازنده را بالا نگه ندارید. شما نمی خواهید از این قاعده مستثنی باشید.

یک قسمت محتاط از کفشتان مانند کنار زبان کفش زیر بندها را انتخاب کنید و مقدار کمی از آن را بکار بگیرید تا واکنش آن را ببینید. بعد از اینکه اعتماد به نفس بیشتری پیدا کردید ، به منطقه ای مانند قسمت داخلی کفش بروید و دوباره آزمایش کنید. به یاد داشته باشید، قانون تکنیکی در اینجا اعمال می شود: دو بار تست کنید تا یکبار کار صحیح را انجام دهید.

تست و آماده سازی برای ضد آب بودن کفش

استفاده از محافظ

تنها تفاوت در استفاده از یک ترکیب ضد آب در مقابل یک ترکیب براق، توزیع محصول روی کفش شما است. هنگام درخشش کفش های خود می توانید در بعضی مواقع درخشش داشته باشید – هنگام ضد آب بودن باید اطمینان حاصل کنید که یک سد محکم در برابر آب تشکیل شده است یا کل روند هیچ کاری نیست.

پیشنهادهای کفش مردانه بادوام

  • کفش مخصوص

بسیاری از شرکت ها هستند که با استفاده از مواد مقاوم در برابر آب مانند گورتکس ، چرم های مصنوعی و زیره های لاستیکی ضد لغزش ، کفش های جامد تولید می کنند. اگرچه در سطح کفش های مردانه سطح بالاتر نیستند و به اندازه گالش محافظت نمی کنند ، اما طراحی شیک و دوام آب و هوای نامطبوع آنها را در بین مردان عملی محبوب می کند.

به عنوان مثال ECCO Berlin GTX است. کف بزرگ و طرح بند باز آن باعث شده کفشی کم لباس نسبت به آکسفورد کلاسیک باشد. اما در مورد عدم نگرانی در مورد باران یا برف و مردی که نمی خواهد با چند جفت کفش بدون دردسر روبرو شود ، این یک ماده اصلی است.

پیشنهادهای کفش مردانه بادوام

  • چکمه ها

چکمه های چلسی از پیاده روی تا محل کار ، چکمه ها سخت تر ساخته می شوند و به دلیل قد و توانایی محافظت از مچ پا ، گزینه ای مناسب برای آب و هوای نامناسب هستند. متأسفانه آنها در دامنه لباسی که می توان پوشید محدود هستند. هرچی لباس شلواری عجیب و غریب است ، مرزهای خود را کشیده است.

اگرچه چکمه لباس دامنه وسیع تری دارد و می توان آن را با کت و شلوار مردانه پوشید ، اما محافظت کمتری نسبت به برادران جسور آن دارد. به دلیل کف نازک تر و پاشنه کوچکتر ، هنگام عبور از گودال ها از فاصله کمتری برخوردار خواهید شد و بنابراین باید چکمه های لباس را با همان دقت کفش های لباس پوشید.

با تمام آنچه گفته شد ، بسته به محیط استفاده کنندگان و دفعات سایش ، باید چکمه ها به طور منظم با یک ترکیب ضد آب درمان شوند.

  • گالوش

گالوش کفش های لاستیکی است که روی کفش ها می لغزد و آنها را از عناصر محافظت می کند. گالوش ها انتخاب خوبی هستند زیرا به این دلیل که امروزه براق هستند و به راحتی با کمدهای کمد لباس می شوند. این اصطلاح هم کفش های اضافی و هم چکمه های بیش از حد را شامل می شود ، تفاوت در میزان پوشش اطراف کفش است.

با بیش از 100 سال سابقه خدمت به مردان (و زنان) ، آنها هنر خشک نگه داشتن پوشنده را با کپسوله سازی کامل پا و به عنوان یک پاداش اضافی ، اغلب به خوبی جذب می کنند. نکته منفی آنها این است که تناسب مناسب کاملاً ضروری است.

قیمت یک جفت خوب گالش جدید از 20 دلار تا بیش از 150 دلار است ، تفاوت در دوام و سبک بودن است اگرچه یک جفت بسیار محکم برای پوشیدن گاه به گاه را می توان با قیمت کمتر از 30 دلار یافت. شرکت هایی مانند Swim طیف گسترده ای از جلوشهای بادوام و شیک را بصورت آنلاین ارائه می دهند. برای آقایی که در همه شرایط آب و هوایی راه می رود ، یک جفت گالش محکم می تواند ارزشمند باشد.

چگونه کفش های مرطوب را خشک کنیم؟

در پایان این مقاله ، می خواهم به این سوال اجتناب ناپذیر بپردازم که وقتی کفش هایتان خیس می شود چه باید کرد؟ علی رغم تمام برنامه ریزی های شما ، مطمئناً یک بار در باران گرفتار خواهید شد!

فوراً آب را از بین ببرید یا در صورت وجود از پارچه یا حوله خشک برای پاک کردن آب استفاده کنید. رطوبت را از داخل کفش بکشید. این کار را می توان با روزنامه یا یک حوله خشک کوچک انجام داد. نکته اصلی در بیرون کشیدن رطوبت است ، بنابراین هر ساعت یا حدوداً کاغذ مرطوب را با کاغذ خشک جایگزین کنید. بسته به میزان خیساندن ، این ممکن است از دو ساعت تا دو روز طول بکشد.

با وجود آنچه ممکن است فکر کنید ، گذاشتن کفش در کنار منبع گرما فقط مشکل را بدتر می کند. بگذارید در دمای اتاق به آرامی خشک شوند. اگر آنها را گرم کنید باعث می شود رطوبت خیلی زود ترک شود و احتمال ترک خوردن چرم بسیار افزایش می یابد. چرم ترک خورده قابل ترمیم نیست.

هنگامی که کفش خشک شد و دیگر رطوبت از کفش خارج نمی شود، آنرا با مرهم یا کرم چرمی تمیز کرده و حالت دهید و در آخر مانند همیشه جلا دهید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.