معرفی چرم های عجیب و غریب در دنیا

محمدمصطفی یوسف زاده
30 مرداد, 1400
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
معرفی چرم های عجیب و غریب در دنیا

در صنعت مد ، هیچ جا این تعارض به اندازه استفاده از محصولات حیوانی مشهود نیست. فعالان حقوق حیوانات و صنعت مد مدت هاست که بر سر استفاده از مواد طبیعی مانند خز حیوانات ، پرها و چرم ها در مقابل جایگزین های مصنوعی با هم درگیر شده اند.

این صنعت ، با پشتوانه علمی ، استدلال می کند که استفاده از محصولات حیات وحش گاهی اوقات گزینه ای بهتر از مصنوعی است. فعالان حقوق حیوانات با این وجود به چنین استفاده هایی اعتراض می کنند و از این حق برخوردارند زیرا آزادی بیان و بحث عمومی در بیشتر جوامع مورد اهمیت است .

با همه ی این تنش ها هنوز هم استفاده از محصولات چرم در بسیاری از کشورها رایج است و طرفدار های زیادی دارد.

چرم تمساح

چرم تمساح

چرم تمساح ، پوست فرآوری شده یکی از 23 گونه تمساح در جهان است. چرم تمساح یک چرم عجیب و غریب است که به صورت گروهی ، که مقدار کمی  از تولید چرم جهان را تشکیل می دهد.

در مقایسه با پوستهای دیگر مانند گوسفند یا گاو نادر است و برای آماده سازی آن برای استفاده در صنایع مصرف کننده به سطوح بالایی از مهارت نیاز دارد. چرم تمساح یک کالای لوکس است که توسط مارک های مد روز مانند Hermes ، Moet Hennessy Louis Vuitton (LVMH) و Gucci مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان یک ماده ، چرم تمساح به دلیل تعداد محدود جانوری مانند تمساح ، اندازه نسبتاً کوچک آنها و کمیاب بودن مزارع معتبر و امکانات دباغی برای پردازش و آماده سازی محصول برای بازار ، کمیاب و گران است.

برنامه ها و موارد استفاده

پوست تمساح در درجه اول در تولید کیف های دستی و سایر اقلام لوکس مانند کفش ، کمربند چرم ، کیف پول ، روکش مبلمان و مبلمان استفاده می شود. کیفیت چرم تمساح ارتباط زیادی با نوع ابی که در ان زندگی کرده ایت دارد به این معنی که ارزش پوست تمساحی که در اب شیرین زندگی میکند با تمساحی که در اب شور میباشد با یک دیگر متفاوت است.

همه این پوست ها یکسان ارزش گذاری نمی شوند. تمساح آب شور استرالیا به عنوان یکی از بزرگترین گونه های تمساح ، به دلیل داشتن مطلوب ترین و با کیفیت ترین پوست ، شهرت دارد. این باعث محبوبیت بیشتر آن نسبت به پوستهای کوچکتر Caiman می شود که به عنوان گونه ای رایج تر ، گزینه ارزان تری است. ارزش یک پوست بستگی به این دارد که برای چه چیزی استفاده می شو تمساح آب شیرین ، به ویژه از گینه نو ، به دلیل انعطاف پذیری خود شناخته شده است،  که به پردازنده ها اجازه می دهد تا آن را به ضخامت مناسب برای لباس برساند ، در حالی که تمساح نیل ، که بیشتر در آفریقا میباشد با دوام است ، و برای موارد سنگین مانند کفش و کمربند مطلوب است.

چرم مارمولک

چرم مارمولک

پوست مارمولک در اندازه ها و رنگ های مختلف موجود است. پوست مارمولک ها به اندازه کافی مورد توجه طراح مد معمولی قرار نمی گیرد. مطمئناً چرم تمساح و کروکودیل به طور گسترده ای به عنوان مواد درجه یک شناخته می شوند و همچنین  پوست پیتون یک انتخاب همیشه محبوب است ، اما شما اغلب در مورد پروژه های بزرگ مد با استفاده از پوست مارمولک زیاد نمی شنوید.

با این حال ، پوست مارمولک علی رغم اینکه مانند سایر پوستهای خزنده عجیب و غریب مورد توجه قرار نگرفته است ، یک ماده عجیب و غریب فوق العاده مفید و همه کاره است که می تواند برای چکمه ، کیف ، کمربند و بسیاری دیگر از محصولات چرمی عجیب و غریب استفاده شود و طرفدار های خاص خود را دارد.

چرم مار

چرم مار

چرم بدست امده از پوست مار چرمی عجیب است و چرمی نیست که همه جا وجود داشته باشد و تولید ان بصورت گسترده نمیباشد. به دلیل خاص بودن سطح چرم ، به نکات زیر توجه کنید: پوست مار معمولاً چرم بسیار پایداری است ، اما فلس ها موجود در ان حساس هستند. باید ازچرم مار مراقبت زیادی کرد و از آسیب دیدن آن جلوگیری کرد زیرا پوست مار در بیشتر موارد قابل ترمیم نیست. توصیه می کنیم هنگام تمیز کردن چرم مار و استفاده از محصولات تمیز کننده و بهداشتی بسیار مراقب باشید تا از اصطکاک روی دانه جلوگیری شود.

چرم گیاهی

چرم گیاهی

در فرآیند دباغی سبزیجات از مواد آلی و تانن های طبیعی که از پوست ، برگ و شاخه درختان و گیاهان گرفته می شود استفاده می شود. این منجر به رنگ هایی غنی و عمیق در رنگ های طبیعی خاکی مانند قهوه ای ، بژ ، زرد و قرمز می شود. الیاف پوست گیاهان  مورد استفاده برای چرم در محصول نهایی قابل مشاهده است و به چرم اصالت و جلوه ای خاص می بخشد که آن را منحصر به فرد می کند.

چرم دباغی شده با سبزیجات دارای رایحه ای چوبی و شیرین است که معمولاً با  بوی چرم همراه است. هر قطعه ساخته شده با این چرم دارای سایه ها و ظرافت های منحصر به فردی است که نشانه اصالت و کیفیت بالای این نوع چرم میباشد. عدم سازگاری در رنگ و سطح آن یک نوع  عیب  به حساب نمی اید. در عوض ، این ویژگی نتیجه ی  فرآیندهای طبیعی برنزه شدن پوست برای چر است.

بر اساس مهارت و استفاده دقیق از تکنیک های سنتی توسعه یافته در طول قرن ها ، فرآیند دباغی سبزیجات منجر به چرم با ظاهری متمایز و دوام بی نظیر می شود. یکی از بهترین ویژگی های چرم دباغی شده با سبزی این است که با استفاده طولانی مدت و قرار گرفتن در معرض محیط ، پتینه ایجاد می کند. با توجه به فرآیندهای ملایم شامل چندین هفته درمان ، چرم دباغی شده با سبزیجات عمر بسیار طولانی تری نسبت به چرم برنزه شده با کروم دارد. تنفس پذیر است و محصولاتی مانند کفش های ساخته شده با آن هرچه بیشتر از آنها استفاده کنید راحت تر شده و بیشتر جاباز میکند.

چرم ماهی

چرم ماهی

پوست ماهی نوع کمیابی از چرم است. سطوح پوست اغلب بسیار کوچک هستند. در سال های اخیر ، اشیاء ساخته شده از چرم خاردار به دلیل ساختار سطحی پوست مانند مهره شیشه ای محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. همچنین ، افزایش مزارع پرورش ماهی برای گونه های مختلف ، دسترسی به چرم ماهی را افزایش داده است ، زیرا در غیر این صورت پوست آن هدر می رود.اگر ضخامت های یکسان مقایسه شود ، چرم ماهی نسبت به سایر انواع چرم قوی تر است. این به این دلیل است که ساختار فیبر پوست ماهی به صورت متقاطع و نه موازی مانند پوست گاو است. استحکام کششی چرم ماهی به 90 نیوتن می رسد (به عنوان مثال ماهی قزل آلا یا سوف).

اصل تولید برای تولید چرم ماهی توسط مردم نانایی از سیبری شرقی ، که به طور سنتی لباس چرم ماهی تولید می کنند ، ایجاد شد. روند برنزه شدن حدود یک ماه به طول می انجامد.پوست های زیر برای تهیه چرم ماهی مناسب است: کوسه ، ماهی قزل آلا ، کپور ، گوزن ، ماهی کاد ، گرگ دریایی و ماهیان خاویاری. چرم ماهی معمولاً دارای ساختار پوسته پوسته ، نازک تر از پوست گوساله است و بسیار الاستیک و مقاوم در برابر پارگی میباشد.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.