شناخت کیفیت کیف چرم

کیفیت کیف چرم

می دانیم که برای بسیاری از ما اهمیت دارد که قبل از خرید هر چیزی در ابتدا درباره جنس و ویژگی ایی که دارد اطلاعاتی را کسب کنیم. در این مقاله می خواهیم درباره خرید و شناخت چرم خوب برای کیف چرمی صحبت کنیم.  استفاده از چرم به دلیل نرمی و کیفیتی که دارد مورد استفاده و توجه بسیاری از افراد قرار می گیرد. کیفیت چرم در صورتی که اصل باشد می تواند تضمین کند که به صورت دراز مدت می توان از آن استفاده کرد. بسیاری از افراد به دلیل مرغوبیتی که دارد به خرید کیف و یا کفش چرم روی می آورند. شناخت کیفیت کیف چرم اصلا کار سختی نیست. در این مقاله به بررسی آن می پردازیم.

 

از چه روش هایی می توان برای شناخت چرم استفاده کرد؟

همانطور که می دانید چرمی که به صورت اصل و یا اورجینال ارائه می شود، دارای زیبایی خاصی است. مخصوصا چرم برای کیف بسیار مناسب و زیبا است. بنابراین ویژگی های ظاهری آن را باید در نظر داشته باشید. استفاده از چرم مرغوب به دلیل هزینه ی بالایی که دارد بسیاری از افراد روی به خرید چرم فیک می آورند. اما راه کار های بسیاری برای بررسی خرید چرم اصل وجود دارد که به شرح زیر است:

  • بوی چرم

یکی از روش هایی که برای شناخت کیفیت کیف چرم استفاده می شود، بررسی بوی چرم است. چرم اصل دارای بوی خاصی است. کسانی که لوازم چرمی داشته باشند می دانند که چرم دارای بو و عطر خاصی است. چرم های اصل بوی پلاستیک نمی دهند. در صورتی که چرم های غیر اصل را با پلاستیک درست می کنند و در آن می توان بوی عجیبی را احساس کرد. بوی چرم طبیعی بویی شبیه به بوی حیوان دارد.

  • طرح و یکنواختی چرم

یکی دیگر از روش هایی که می توان به بررسی چرم پرداخت بررسی ضخامت آن است. چرم مصنوعی توسط ماشین تولید می شود. بنابراین می تواند کمی دارای تفاوت هایی با چرم طبیعی باشد. همچنین شما می توانید چرم را لمس کنید تا برجستگی های سطح آن را مشاهده کنید. این کار خیلی می تواند در بررسی کمک کننده باشد.

  • تست سوزاندن چرم

یکی دیگر از روش هایی که خیلی طرفدار دارد، سوزاندن چرم است. اگر گوشه ای از چرم را بسوزانید و چرم جمع شد، به معنی پلاستیکی بودن آن است.

  • استحکام چرم

یکی دیگر از روش هایی که برای شناخت کیفیت کیف چرم مناسب است، بررسی استحکام آن می باشد. اگر چرم طبیعی را با ناخن فشار دهید، چروک می شود اما چرم مصنوعی به این صورت نیست.

بررسی کنترل کیفیت چرم برای خرید

روش های متعددی وجود دارد که می تواند به شما نشان دهد چرم تقلبی یا اصل است. شما می توانید تفاوت های بسیار فاحشی را بین چرم اصل و چرم تقلبی مشاهده کنید. می توانید در ابتدا به بررسی برند آن بپردازید. اگر برندی ناشناس باشد به این معنی است که این چرم اصل نیست. روش های متعدد دیگر مانند فشار آوردن به چرم و بررسی انعکاس نور بر روی چرم هم می تواند به شما کمک کند. همچنین نکته ی دیگری برای شناخت کیفیت کیف چرم، جذب کردن آب به خود است.

برای اینکه بتوانید چرم های اصل و یا فیک را از یک دیگر تشخیص دهید، با مشاهده و حس لامسه تغییرات و تفاوت بسیاری را خواهید دید. آستر چرم هم می تواند به شما در شناخت کیفیت کیف چرم کمک کند. آستر چرم طبیعی دارای پرز است. زمانی که به پشت چرم نگاه می کنید می توانید آن را مشاهده کنید. آستر چرم مصنوعی با نخ دوخته می شود. بنابراین این تفاوت هایی است که در خرید به آن ها بر خواهید خورد.

خرید چرم از مراکز معتبر به چه صورت است؟

همانطور که می دانید مراکز بسیاری وجود دارند که سعی دارند کالای با کیفیت را با قیمت مناسب ارائه کنند.  در واقع مدل های بسیاری از چرم وجود دارد که با بررسی ویژگی هایی که دارند می توان آن ها را خریداری کرد. همچنین مراکز دیگری هم وجود دارند که به ارائه چرم مصنوعی می پردازند. در واقع به دلیل گران بودن چرم طبیعی امکان دارد که چنین مدل هایی را به فروش بگذارند. با این حال می توانید مواردی را در خرید کفش چرم که در زیر به آن ها اشاره می کنیم را مشاهده کنید.

  • Real leather چرم واقعی و طبیعی
  • Genuine leather چرم اصل
  • Top/Full grain leatherچرم فول گرین-لایه لایه نشده
  • Made with animal products ساخته شده با محصولات حیوانی

مقایسه قیمت چرم اصل و چرم مصنوعی

شناخت کیفیت کیف چرم به قیمت بستگی دارد. درواقع یکی دیگر از روش هایی که می تواند باعث شک شما برای خرید باشد، قیمت های خیلی ارزان در چرم است. برای تشخیص کیفیت کیف چرم می توانید قیمت را بررسی کنید. اگر خیلی ارزان باشد به معنی مصنوعی بودن چرم است. همانطور که می دانید چرم طبیعی دارای قیمت بسیار بیشتری است.

مخصوصا اگر چرم طبیعی برند خاصی باشد و یا اگر خارجی باشد، هزینه آن به دلار و یا یورو برآورد می شود. البته چرم های ایرانی با کیفیت هم وجود دارد که دارای قیمت مناسبی برای خرید هستند. اما باز هم به نسبت چرم های مصنوعی دارای قیمت بیشتری هستند. هزینه ی کیف چرم می تواند از 1 میلیون تومان تا 20 میلیون تومان متغیر باشد. چرم های طبیعی درجه بندی برای قیمت دارند.

 

کلام پایانی

با بررسی که در زمینه شناخت کیفیت کیف چرم صورت گرفت، دانستیم موارد متعددی وجود دارد که در خرید تاثیرگذار است. با این حال بهترین کار این است که به مراکز خریدی مراجعه کرد که با ارائه محصولات با کیفیت، مرغوب ترین لوازم را ارائه کند. با این حال برای خرید، بررسی چرم، سطح چرم و کیفیتی که دارد در شناخت چرم می تواند بسیار اهمیت داشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با کارشناسان ما ارتباط بگیرید.

محمدمصطفی یوسف زاده
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *