چگونه بوی کفش و پا را از بین ببریم؟

می دانیم که  در فصول خاص سال مانند فصل گرما، پا در کفش عرق می کند و بوی بدی به خود می گیرد. مسلما این مشکل برای هر کس امکان دارد پیش بیاید. با این حال این قضیه نمی تواند چهره خوبی برای شخص داشته باشد. برخی از افراد از بوگیر پا استفاده می کنند، اما فایده ای ندارد. موارد متعددی وجود دارد که می توان با کمک آن ها جلوی این مشکل را گرفت.

از جمله می توانیم به استفاده از کتونی های پارچه ای اشاره کنیم که به دلیل تعدیل هوا می توانند مناسب و کاربردی باشند. استفاده از بوگیر پا، اسپری خوشبوکننده پا و جوراب مناسب هم می تواند در زمینه از بین بردن بوی کفش و پا بسیار تاثیرگذار باشد.

 

آیا می توان بوی پا را از بین برد؟

مسلما بوی کفش و پا ناشی از کفش نامناسب است. بهترین کار در این زمینه این است که حتما کفش خود را بررسی کنید. جوراب و کفش مناسب می توانند به شما کمک کنند که دیگر پاهایتان بوی بد ندهد. در صورتی که کفش مرغوبی را خریداری کرده باشید، بهترین کار استفاده از جوراب نخی و نازک است. پا ها باید به صورت مستمر شسته شوند.

با توجه به سبک کاری برخی از افراد امکان دارد که پا ها به مدت طولانی در کفش باشد، بنابراین امکان دارد که پا ها بوی بدی را از خود بدهد. علاوه بر بوی بد، بروز و وجود باکتری هایی در این ناحیه می تواند تاثیرات بدی را بر سرنوشت پا و پوست بگذارند. بهرحال باید در این زمینه آگاه بود و برخی مسائل بهداشتی را رعایت کرد.

استفاده از جوراب و کفش تمیز چه تاثیری در از بین بردن بوی بد پا دارد؟

نکات بسیار زیادی وجود دارد که باید برای بوی کفش و پا به آن ها توجه داشته باشید. سعی کنید جوراب های نخی و نازک خریداری کنید. هر چند وقت یکبار باید آن ها را دور بیاندازید و جوراب نو خریداری کنید. شست و شوی جوراب ها و استفاده از جوراب تمیز کمک می کند که پا بوی بد نگیرد. استفاده از جوراب هایی که از پلاستیک ساخته می شوند می توانند باعث تعرق در قسمت پا ها شوند.

هر روز بهتر است که پاها شسته شوند و تمیز باشند. استفاده از کفش های مناسب می تواند برای پا و سلامتی آن بسیار اهمیت داشته باشد. اگر می خواهید پاهایتان بوی بد ندهد بهتر است که از یک کفش مناسب استفاده کنید. مخصوصا برای ورزش و یا پیاده روی بهتر است که از کفش ورزشی مناسب استفاده کنید. کفش های بسیاری وجود دارند که فیک هستند اما دارای قیمت بسیار بالایی هستند. با این حال باید حتما در این زمینه وسواس به خرج بدهید.

استفاده از جوش شیرین برای بوی کفش و پا

می توانید برای بوی کفش و پا از جوش شیرین استفاده کنید. برای استفاده از آن بهتر است که از یک فیلتر قهوه استفاده کنید. داخل آن می توانید مقداری جوش شیرین بریزید. استفاده از جوش شیرین باعث می شود که بوی کفش و پا از بین برود. استفاده از روغن طبیعی که دارای بوی مناسبی است می تواند در کنار جوش شیرین بسیار تاثیر گذار باشد.

آن ها را با یک دیگر قاطی کنید و سپس داخل فیلتر بریزد و آن را درون کفش ها قرار دهید. به غیر از این می توانید پودر کفش درست کنید. برای آن استفاده از چند قطره روغن به شما کمک می کند که آن را با جوش شیرین قاطی کنید و درون کفش قرار دهید. آن را بهتر است که درون کفش بریزید. سپس روز بعد با کمک یک دستمال آن را پاک کنید تا بتوانید کفش ها را استفاده کنید.

استفاده از اسپری الکل و خوشبو کننده پا

می توانید برای از بین بردن بوی کفش و پا از اسپری خوشبو کننده پا یا بوگیر پا استفاده کنید. استفاده از آن ها که دارای بوی بسیار خوبی است می تواند تاثیر بسیار خوبی را بر کفش و یا برپای شما بگذارد. اگر اسپری خوشبوکننده پا ندارید، می توانید از الکل استفاده کنید. الکل را به داخل کفش ها اسپری کنید تا چیزی که باعث بوی کفش و پا شده است از بین برود. درواقع الکل در کنار خاصیت ضد عفونی می تواند بسیار مناسب باشد. تبخیر شدن سریع آن باعث می شود که بوی بد از پا از بین برود. در هر صورت می توانید بلافاصله بعد از خشک شدن کفش ها را دوباره به پا کنید.

 

کلام پایانی

بوی کفش و پا یکی از معضلاتی است که امکان دارد برای هرکسی پیش بیاید. همانطور که می دانید امروزه به دلیل مشکلاتی مانند انتخاب نادرست در کفش و جوراب می تواند این مسئله برای هرکسی پیش بیاید. با این حال می توان این مسئله را به راحتی مدیریت کرد. استفاده از لوازم مرغوب و کالای مناسب می تواند برای ما بسیار مناسب باشد. استفاده از جوش شیرین، اسپری خوشبوکننده پا، تکه های پنبه و… می تواند در این زمینه بسیار تاثیرگذار باشد.

محمدمصطفی یوسف زاده
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *