انواع کفش پاشنه بلند

محمدمصطفی یوسف زاده
13 دی, 1400
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
انواع کفش پاشنه بلند

استفاده از کفش‌های پاشنه بلند از گذشته‌های دور در بین خانم‌ها رایج بوده و محبوبیت زیادی داشته است. کمتر خانمی پیدا می‌شود که در کمد خود حداقل یکی از انواع کفش پاشنه بلند را نداشته باشد. کفش پاشنه بلند به کفش‌هایی گفته می‌شود که ارتفاع پاشنه آن‌ها از 3.5 سانتی‌متر بیشتر باشد. این مدل کفش‌ها تغییرات زیادی کرده‌اند و پاشنه آن‌ها مدل‌ها و طرح‌های متفاوتی را به خود گرفته است. کشورهای مختلف با طراحی‌های متنوع، این پاشنه‌ها را تغییر داده و به دنیا مد وارد کرده‌اند. تنوع در این زمینه بسیار زیاد است، ولی ما تعدادی از این طرح‌ها که بیشتر شناخته می‌شوند را معرفی می‌کنیم. این مدل‌ها عبارت‌اند از:

کفش پاشنه بلند بلاک

این پاشنه‌ها راحتی و آسایش بیشتری برای پاها ایجاد می‌کند، زیرا پاشنه نسبت به مدل‌های خیلی باریک، پهن‌تر بوده و در نتیجه وزن روی قسمت بیشتری از کفش پخش می‌شود. فشار روی قسمت جلو و سینه پا کمتر است و به همین دلیل راحتی را احساس خواهید کرد.

کفش پاشنه کوبایی

این کفش‌ها حالت مخروطی دارند، به این صورت که قسمت جلو کفش باریک‌تر است و به سمت بالاتر که می‌رود، پهنای بیشتری پیدا می‌کند. پاشنه این کفش‌ها ارتفاع کوتاه تا متوسط دارند و برای افرادی که تمایل زیادی به کفش‌های بسیار پاشنه دار ندارند، گزینه مناسبی به شمار می‌روند.

پاشنه مدل کاما

این کفش‌ها دارای پاشنه حالت هلالی و کاما هستند، در نتیجه ممکن است راحتی زیادی را با آن‌ها احساس نکنید. ولی از مدل‌های به روزتر پاشنه کفش محسوب می‌شوند.

کفش پاشنه مخروطی

این پاشنه‌ها همیشه مد بوده و از گذشته مورد استفاده قرار می‌گرفته است. حالت مخروطی پاشنه به این صورت است که قسمت پایین پاشنه نازک است و قسمت‌های بالاتر پهن‌تر است. این پاشنه‌ها به دلیل ضخیم بودن، احساس راحتی بیشتری را به فرد می‌دهند.

کفش پاشنه دکوری

این کفش‌ها تزئینات زیادی را بر روی خود حمل می‌کنند. از این کفش‌ها نمی‌توان در همه جا استفاده کرد و بیشتر به عنوان کفش پاشنه بلند مجلسی کاربرد دارند. هرچه خلاقیت طراح بیشتر باشد، زیبایی کفش هم بیشتر می‌شود.

کفش پاشنه فلر

این پاشنه‌ها بسیار پهن هستند و قسمت‌های پایین‌تر، پهنای بیشتری دارند. از قسمت بالاتر پهنا کمتر است و باریک‌تر می‌شود. این طراحی قدیمی‌تر بوده و در گذشته بیشتر مورد استفاده قرار می‌گرفته است. پاشنه این مدل زیاد بلند نیست و برای افرادی که به دنبال راحتی و در عین حال بلندی ارتفاع پاشنه هستند، مناسب‌اند. این کفش‌ها به عنوان کفش پاشنه بلند پهن شناخته می‌شوند.

کفش پاشنه فرانسوی

این کفش‌ها همان حالت کفش فلر را دارند، ولی در قسمت میانی هلالی شکل هستند. در قسمت بالایی نیز پهن‌تر هستند و معمولاً پاشنه‌های کوتاهی دارند.

کفش پاشنه بلند

این کفش‌ها دارای پاشنه‌های بالاتر از ده سانتی‌متر هستند و استفاده از آن‌ها باید با دقت و توجه به سلامت آناتومی بدن انجام شود. از رایج‌ترین مدل‌هایی که برای این پاشنه‌ها طراحی می‌شود می‌توان به پامپ، استیلتو و … اشاره کرد.

کفش پاشنه بلند بچه گربه‌ای

یکی از انواع کفش پاشنه بلند که برای افراد قد بلند و نیز کسانی که تمایل زیادی به پوشیدن کفش‌های پاشنه دار ندارند، مناسب است. معمولاً پاشنه‌های نازک و حداکثر 7 سانتی‌متری دارند و احساس راحتی خوبی خواهید داشت.

کفش پاشنه خیلی بلند

اگر می‌خواهید پوشیدن کفشی تا 20 سانتی‌متر را تجربه کنید، این مدل‌ها مناسب هستند. برای اینکه بتوانید راحت‌تر با این کفش‌ها قدم بردارید و تعادلتان به هم نخورد، قسمت جلوی کفش نیز لژ دار طراحی شده است.

کفش پاشنه بلند متوسط

یکی از انواع مدل کفش پاشنه بلند اداری که پاشنه متوسط بین 7 تا 10 سانتی‌متری دارند، این مدل‌ها هستند. این کفش‌ها فشار زیادی به بدن وارد نمی‌کنند و برای استفاده طولانی مدت مناسب‌اند.

کفش پاشنه بلند لژدار

این کفش‌ها نیز دارای لژ یکسره بلند در جلوی کفش هستند و پاشنه آن‌ها معمولاً نازک طراحی شده است.

صندل لژدار

یکی از بهترین انتخاب‌ها برای فصل تابستان، صندل لژ دار است. این صندلی‌ها دارای لژ یکسره هستند و البته در قسمت جلو، لژ کم ارتفاع‌تری دارند. در نتیجه احساس راحتی بیشتری با آن‌ها خواهید کرد.

کفش‌هایی که پاشنه نازکی دارند

این کفش‌ها مخصوص مجالس هستند و نمی‌توان برای مدت طولانی از آن‌ها استفاده کرد. معمولاً برای استفاده‌های کوتاه مدت و نیز برای زمان نشستن مناسب هستند.

کفش پاشنه دار قرقره‌ای

این پاشنه‌ها از نظر ظاهری شبیه قرقره خیاطی هستند و در گذشته استفاده زیادی از آن‌ها می‌شد. ساعت شنی بودن این مدل‌ها باعث راحتی استفاده از آن‌ها شده است.

کفش پاشنه مربعی

این پاشنه‌ها ضخیم هستند و حالت مربعی شکل دارند. مورد استفاده زیادی در بوت‌ها و کفش‌های دیگری که نیاز به احساس راحتی در آن‌ها می‌خواهید، دارند.

کفش پاشنه کوبایی پهن

این مدل از پاشنه‌ها بسیار پهن هستند و معمولاً برای بوت‌های بلند و کفش‌هایی که نیاز دارید محکم و بزرگ باشند، مورد استفاده دارند.

کفش اسپرت پاشنه دار

امروزه کفش‌های اسپرت بر خلاف باور عمومی که باید تخت باشند، در طراح پاشنه دار نیز ارائه می‌شوند. این کفش‌ها همان قالب اسپرت را دارند، ولی دارای لژ کم ارتفاع هستند و در بیشتر موراد لژ یکسره است تا راحتی بیشتری را با آن‌ها احساس کنید. البته مدل‌های پاشنه بلند اسپرت نیز طراحی شده‌اند.

کفش پشت بند دار

این کفش‌ها دارای طراحی ویژه‌ای هستند و با بندی که به دور پاشنه پیچیده شده است، ظاهر زیبایی به خود می‌گیرند. همچنین این بند باعث می‌شود تا پا به صورت کامل و محکم نگه‌داشته شده و از ورود آسیب در حین راه رفتن به آن جلوگیری می‌کند. ممکن است بند کاملاً دور مچ را نیز پوشش دهد که در این صورت زیبایی خاص‌تری دارد.

کلام آخر

در این مقاله با انواع کفش‌های پاشنه بلندی که کاربری بیشتری دارند، آشنا شدیم. پوشیدن این کفش‌ها ممکن است برای همه افراد مناسب نبوده و باید بر اساس وضعیت جسمانی و نیز مدت زمانی که قصد پوشیدن کفش را دارند و مسائل از این قبیل انتخاب شوند. انواع کفش پاشنه بلند طبی برای این افراد طراحی شده است که فشار کمتری به ناحیه کمر و لگن وارد شود. جنس این کفش‌ها نیز اهمیت دارد، به عنوان مثال کفش چرم زنانه می‌تواند به عنوان کفش پاشنه دار طرح جذاب و منحصر به فردی به نظر برسد. مسترچرم ارائه‌دهنده انواع کفش پاشنه بلند است که در طراحی‌ها و رنگ‌های زیبا و قابل پسند به فروش می‌رسد.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.