کفش مناسب پای پرانتزی

کفش مناسب پای پرانتزی

یکی از بیماری های شایع در پاها پرانتزی شدن آنها است. در این بیماری پاها به سمت بیرون تمایل دارند. افرادی که دچار این بیماری هستند نمی توانند مسافت های زیادی را پیاده روی کنند. زیرا فشار زیادی در زانوها هنگام راه رفتن احساس می شود. با توجه به وضعیت بدن و عمق شدت پرانتزی بودن پاها، می توان روش هایی را برای درمان آن به کار برد. لازم به ذکر است با مشاهده چنین مواردی باید به سرعت راهکارهایی برای درمان آن را پیدا کنید؛ تا در آینده عوارض بیشتری برای شما به همراه نداشته باشد. پوشیدن کفش مناسب برای پاهای پرانتزی یکی از روش های درمانی موثر است. این مدل از کفش ها برای خانم ها و آقایان در بازار موجود می باشد.

درباره پاهای پرانتزی بیشتر بدانیم

در افرادی که دچار این عارضه هستند پاها در قسمت زانو از یکدیگر فاصله دارند. این افراد در مقایسه با افراد عادی در هنگام ایستادن و جفت کردن پاها زانوهایشان به صورت کمانی و به سمت بیرون قرار می گیرد. عدم درمان این مشکل باعث تحمل فشار زیاد در راه رفتن و همچنین احتمال بروز آسیب به زانو، کمر، ستون فقرات و پاها می شود. مدل پاهای پرانتزی نوزادان که در ابتدای تولد دیده می شود به دلیل فضای کم داخل رحم مادر و فرم قرار گرفتن جنین است. این در حالی است که فرم پاها برای کودکان تا سن دو سالگی اصلاح خواهد شد. توجه داشته باشید که در صورت رویت پاهای پرانتزی در کودکان بیش از دو سال باید از پزشک متخصص راهنمایی بگیرید.

نشانه ها و عوارض پاهای پرانتزی

در این بخش به علائم نشان دهنده پاهای پرانتزی و همچنین عوارض عدم درمان آن می پردازیم:

  • فاصله زانو ها

فاصله داشتن زانو ها یکی از علائم بسیار شایع پاهای پرانتزی است که با کمی دقت می توان آن را تشخیص داد. افرادی با پاهای پرانتزی برخلاف افراد معمولی، در حالت ایستاده زانوهایشان به حالت کمانی قرار می گیرد.

  • احساس درد هنگام پیاده روی

افرادی با پاهای پرانتزی معمولاً در هنگام پیاده روی در زانو و لگن احساس درد دارند. دیگر نواحی با از جمله کف و مچ پا نیز شامل این درد می شود. در برخی موارد ممکن است انجام کارهای روزمره نیز برای فرد سخت باشد. لازم به ذکر است استفاده از کفش های مخصوص برای پاهای پرانتزی با اصلاح حالت پاها کمک بزرگی به این افراد می کند.

  • عدم تقارن پاها

از دیگر علائم نشان دهنده پاهای پرانتزی عدم قرینگی پاها می باشد. اگر خطی فرضی را به صورت عمودی در بدن این افراد در نظر بگیریم، پاها به صورت قرینه دیده نمی شوند. قرینه نبودن پاها می تواند موجب احساس درد شدید در هنگام راه رفتن و ایستادن های طولانی مدت در افراد پا پرانتزی ایجاد کند.

درمان پاهای پرانتزی با استفاده از کفش های مخصوص

امروزه روش‌ های متفاوتی برای درمان و یا اصلاح این عارضه پیشنهاد شده است که یکی از موثرترین آن ها پوشیدن کفش های مناسب برای پاهای پرانتزی است. طراحی این کفش ها به گونه ای است که از ستون فقرات، لگن و کف پا حمایت می کند. با پوشیدن این مدل کفش افراد می توانند به راحتی به امور روزانه خود رسیدگی کنند. از طرف دیگر استفاده از این کفش ها به مرور زمان باعث اصلاح و درمان فرم پاها نیز می شود.

مزایای استفاده از کفی طبی مخصوص پاهای پرانتزی

برخی افراد تمایلی برای دنبال کردن روش های درمانی برای رفع مشکلات پاهای پرانتزی را ندارند. بنابراین یکی از راه حل های پیشنهادی به آنها استفاده از کفی طبی مخصوص پای پرانتزی می باشد. این کفی ها مانع از ایجاد درد در هنگام پیاده روی شده و رسیدگی به امور روزانه را راحت‌ تر می‌ کند. توجه داشته باشید که تهیه این کفش ها به صورت خودسرانه توصیه نمی شود. در نظر داشته باشید که در صورت تمایل برای استفاده از این نوع کفی ها باید به پزشک متخصص مراجعه کنید. در این حالت پزشک با بررسی وضعیت پاها و درجه پرانتزی بودن نوع کفی را تعیین می کند. در ادامه به برخی مزایای استفاده از کفی های طبی می پردازیم:

  • افزایش احساس راحتی در هنگام راه رفتن

راحتی کف پا در هنگام پیاده روی باعث می شود افراد به راحتی قدم بردارند. بنابراین پیاده روی که قبلا برای افرادی با پاهای پرانتزی عذاب آور بود؛ با استفاده از این کفی ها موجب شده راه رفتن و قدم برداشتن برای این افراد آسانتر شود.

  • اصلاح شدن ستون فقرات و فرم بدن

ایجاد فشار بسیار زیاد به پاها در هنگام پیاده روی باعث بروز مشکلاتی در فرم کلی بدن خواهد شد. در این حالت لگن و ستون فقرات دچار آسیب شده و ممکن است نسبت به حالت عادی انحراف داشته باشند. بنابراین به طور کلی استایل بدن فرد به هم میخورد. در این حالت می توان با استفاده از کفی مناسب پای پرانتزی، این عارضه را تا حدودی اصلاح کرد. بهبود وضعیت ستون فقرات با حمایت از قوس کف پا در هنگام راه رفتن و کاهش فشار بر ستون فقرات امکان پذیر است.

  • حمایت از قوس کف پا

معمولا افرادی که پاهای پرانتزی دارند، دارای کف پای صافی نیز هستند. بنابراین در این حالت مچ پا فاصله نزدیک تری را به خط وسط بدن خواهد داشت. بنابراین فشار بیشتری به ستون فقرات و کمر وارد می شود. استفاده از کفی مناسب باعث حمایت از قوس کف پا شده و مانع از نزدیک شدن مچ پا خواهد شد. توجه داشته باشید که اصلاح این فرم می تواند با تشخیص و درمان به موقع به راحتی انجام شود.

کفش مخصوص پای پرانتزی برای کودکان

همان طور که گفته شد تشخیص پاهای پرانتزی برای کودکان تا سن دو سالگی امکان پذیر نیست. به عبارت دیگر می توان گفت هنگامی که کودک توانایی ایستادن و راه رفتن را به طور کامل داشته باشد، تشخیص این عارضه امکان‌ پذیر خواهد شد. زیرا در این حالت تمامی فشار بدن بر روی پاها بوده و اینکه پاها حالت ایستادگی خود را حفظ می‌کنند و یا زانوها حالت کمانی به طرفین می گیرند به راحتی قابل تشخیص خواهد شد. توجه داشته باشید که تشخیص به موقع این عارضه می‌ تواند در روند درمان آن بسیار موثر باشد. استفاده از کفش مخصوص پای پرانتزی کودکان می‌ تواند مانع از احساس درد در هنگام پیاده روی شود.

کلام پایانی

یکی از شایع ترین مشکلاتی که در مورد پاها وجود دارد، پای پرانتزی است. این عارضه در سنین دو سال به بالا قابل تشخیص و درمان می باشد. برای رفع این مشکل روش‌ های متعددی پیشنهاد شده است. از جمله روش ها می توان به استفاده از کفش‌ های مناسب و فیزیوتراپی اشاره کرد. لازم به ذکر است که انتخاب روش درمانی مناسب باید با مشورت پزشک مشخص شود. استفاده از کفش مناسب پای پرانتزی یکی از رایج ترین روش ها برای جلوگیری از احساس درد در هنگام راه رفتن و همچنین اصلاح فرم پاها است. فروشگاه کیف و کفش مستر چرم ارائه دهنده انواع کفش مخصوص پای پرانتزی برای تمامی سنین می باشد. از توجه و همراهی شما سپاسگزاریم.

محمدمصطفی یوسف زاده
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *