پاشنه کفش مناسب برای خانم‌ها و آقایان چه قدر است؟

محمدمصطفی یوسف زاده
25 بهمن, 1400
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

انتخاب پاشنه مناسب برای کفش زنانه و مردانه یکی از مهم‌ترین مسائلی است که نه تنها در استایل فرد تأثیر زیادی دارد، بلکه بر روی سلامتی بدن نیز مؤثر است. در نتیجه باید با حساسیت و دقت بیشتری انتخاب شود تا این دو مورد در کنار هم رعایت شوند. به طوری که هم بتوان بهترین استایل و تیپ را برای خود حفظ نمود و هم به ستون فقرات، کمر و عضلات پا فشار غیر قابل تحمل و آسیب جبران ناپذیری وارد نشود. ارتفاع مناسب و استاندارد پاشنه کفش را می‌توان به راحتی اندازه گیری نمود. البته اگر مشکلی در کمر و یا ستون فقرات خود دارید، پیشنهاد ما انتخاب کفش چرم زنانه و مردانه طبی است که هم بر اساس فرم پا طراحی شده و هم کیفیت مناسب و استانداردی دارد.

پاشنه کفش مناسب برای خانم‌ها

انتخاب پاشنه مناسب برای کفش خانم‌ها می‌تواند یکی از دغدغه‌های این افراد باشد؛ زیرا خانم‌ها تمایل دارند هم راحتی پا را احساس کنند و هم بتوانند زیبایی استایل و تیپ خود را حفظ نمایند. این موضوع برای حضور در محافل و مجالس بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد؛ زیرا پوشیدن لباس مجلسی با کفش‌های تخت ممکن است زیاد جالب به نظر نرسد. در مقابل کفش‌هایی با پاشنه بلند باعث می‌شود تا پوشش نیز ظاهر بهتری به خود بگیرد. حال انتخاب ارتفاع مناسب پاشنه کفش مهم می‌شود و باید با توجه به آیتم‌هایی آن را تعیین نمود. از جمله این موارد می‌توان به انحنای پای افراد اشاره کرد. همه افراد دارای انحنایی به نام تارس در پای خود هستند که می‌تواند در انتخاب اندازه مناسب پاشنه کفش نقش داشته باشد.

اگر بتوانید بدون کفش بر روی پنجه و پاشنه پای خود به راحتی راه بروید، پس انحنای مناسب برای پوشیدن کفش پاشنه بلند را دارید. دومین مورد در این زمینه به انعطاف‌پذیری مچ پا مربوط می‌شود. افرادی که دارای انعطاف‌پذیری لازم در قسمت مچ هستند، احتمال اینکه بتوانند احساس راحتی بیشتری با کفش پاشنه بلند داشته باشند، نیز بالاتر است. ولی اگر این انعطاف‌پذیری را نداشته باشید، بهتر است از کفش‌های تخت و جنس چرم استفاده نمایند. در این صورت هم راحتی بیشتری خواهند داشت و هم سلامت عمومی بدن از جمله پاها، کمر و ستون فقرات به خطر نمی‌افتد. مشاوران ما در فروشگاه کیف و کفش چرم می‌توانند در زمینه انتخاب اندازه و ارتفاع مناسب کفش شمار را راهنمایی نمایند.

پاشنه مناسب کفش مردانه

ممکن است این گونه به نظر برسد که آقایان معمولاً از کفش‌های تخت و بدون پاشنه استفاده می‌نمایند. ولی این تصور غلط است. آقایان نیز دارای رنج قدی متفاوتی هستند و بنا به موقعیت ممکن است تمایل به پوشیدن کفش‌های پاشنه دار داشته باشند. ولی پاشنه کفش آقایان بین 1 تا 4 سانتی‌متر طراحی می‌شود تا هم راه رفتن با آن راحت‌تر باشد و هم تیپ و استایل بهتری را داشته باشند. البته برای افرادی که تمایل به پوشیدن کفش تخت دارند، کفش چرم مردانه می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد؛ زیرا هم دوام و ماندگاری بالایی دارد و هم جنس مرغوب آن، سلامت پا را تضمین می‌کند.

نحوه اندازه‌گیری بهترین ارتفاع پاشنه برای شما

ممکن است برای برخی از افراد تعیین اندازه مناسب ارتفاع پاشنه کفش کار سختی باشد. برای رفع این مشکل می‌توانید با نحوه اندازه‌گیری بهترین ارتفاع پاشنه آشنا شوید. در این صورت به راحتی می‌توانید کفش مورد نظر خود را بدون نگرانی انتخاب و از پوشیدن آن احساس راحتی و لذت نمایید. برای اندازه‌گیری ارتفاع استاندارد پاشنه باید مراحل زیرا را طی نمایید:

  • ابتدا باید کفش‌های خود را درآورده و بر روی صندلی بنشینید. طرز نشستن باید به گونه‌ای باشد که احساس راحتی کنید و کاملاً پاها به صورت عادی قرار گیرد.
  • در مرحله بعد یکی از پاها را بلند کرده و به صورت صاف قرار دهید. پای دیگر نیز باید در همان حالت قبل قرار گرفته و تکان نخورد.
  • مچ آن پایی که به صورت صاف قرار داده‌اید را به صورت ریلکس درآورید. در این حالت اگر پایتان به سمت پایین خم شد، در این صورت می‌توانید از کفش پاشنه بلند استفاده نمایید. در غیر این صورت بهترین گزینه، پوشیدن کفش تخت است؛ زیرا آسیبی به ستون فقرات و کمر وارد نمی‌شود.
  • در روش دیگر می‌توانید با کشیدن خط فرضی بین انگشت شست و انتهای پاشنه و اندازه‌گیری انحنای کف پا، اندازه مناسب پاشنه کفش خود را انتخاب نمایید. این زاویه تعیین‌کننده است و ارتفاع استاندارد پاشنه کفش را تعیین می‌کند.

انواع سایز پاشنه کفش

پاشنه مناسب کفش زنانه می‌تواند اندازه‌های متفاوتی داشته باشد. اینکه هر یک چه ویژگی‌هایی داشته و برای چه افرادی مناسب است؟ موضوع مورد بررسی در این قسمت از مقاله است:

پاشنه‌های لژدار

پاشنه‌های لژ دار برای افرادی مناسب است که تمایل به پوشیدن کفش پاشنه بلند دارند، ولی راحتی کفش نیز برایشان اهمیت دارد. در این صورت پاشنه‌های لژدار می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها بوده و می‌توان از بین مدل‌های مختلف و سایزها و ارتفاع‌های متنوع این کفش‌ها، نوع مناسب و دلخواه خود را انتخاب نمایید. پوشیدن این کفش‌ها آسیب کمتری به ستون فقرات وارد کرده و از طرفی قد افراد را بیشتر از اندازه واقعی خود نشان می‌دهد.

پاشنه‌های 2.5 الی 4 سانتی‌متر

یکی از اندازه‌های استاندارد پاشنه کفش برای افراد، پاشنه‌هایی با ارتفاع بین 2.5 تا 4 سانتی‌متر هستند. با پوشیدن این کفش‌ها راحتی زیادی را احساس خواهید کرد و از طرفی قدتان کمی بلندتر از اندازه واقعی نشان داده می‌شود. از طرفی کنترل تعادل در این حالت بسیار راحت‌تر است. از این ارتفاع پاشنه‌ها بیشتر در طراحی صندل‌های تابستانی یا کفش‌های دخترانه و مجلسی بنددار استفاده می‌شود. اگر تمایل دارید از این کفش‌ها در مجالس و مهمانی‌ها نیز استفاده کنید، می‌توانید از یک‌بند در قسمت مچ پا استفاده نمایید تا زیبایی استایل و تیپ خود را بیشتر نشان دهید. این کفش‌ها برای افرادی که دچار اضافه وزن هستند و فشار زیادی را بر روی پاها احساس می‌کنند و با افرادی که در قسمت کمر دچار مشکل هستند، مناسب می‌باشد.

پاشنه‌های 4 الی 6.5 سانتی‌متر

اگر می‌خواهید کمی قد خود را بلندتر نشان دهید و کشیده‌تر به نظر برسید، این اندازه پاشنه بسیار مناسب است. از این کفش‌ها برای طراحی کفش‌های جلو باز و کفش‌های طبی اداری بیشتر استفاده می‌شود. راحتی بیشتری با این ارتفاع پاشنه احساس می‌کنید و پا به سمت جلو سر نمی‌خورد. در نتیجه حفظ تعادل نیز راحت‌تر است. از این کفش‌ها می‌توان در مجالس و یا مهمانی‌ها استفاده کرد و استایل خود را حفظ نمود.

پاشنه‌های 6.5 الی 9 سانتی‌متر

پوشیدن کفشی با این ارتفاع پاشنه ممکن است برای برخی از افراد ناممکن باشد؛ زیرا فشار زیادی به ناحیه مچ پا وارد می‌شود و اگر با روشی که در بالا گفته شد، شما جزو افرادی نباشید که انحنای لازم را برای پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند دارا هستند باید فشار بیشتری را تحمل نمایید. در این صورت احتمال آسیب به کمر و ستون فقرات نیز وجود دارد. ولی این کفش‌ها برای افراد شیک‌پوش بسیار مناسب بوده و برای تیپ‌های مجلسی کاربرد زیادی دارند؛ زیرا قد را کشیده‌تر و استایل را شیک‌تر نشان می‌دهد.

پاشنه‌های 9 الی 11 سانتی‌متر

ممکن است در نگاه اول این پاشنه‌ها به نظر بسیار جذاب و شیک به نظر برسند، ولی پوشیدن آن‌ها کار هر کسی نیست؛ زیرا راه رفتن با این کفش‌ها نیاز به تسلط و حفظ تعادل زیادی داشته و بایستی بتوان فشارهایی که به ستون فقرات و کمر وارد می‌شود را تحمل نمود. این پاشنه‌ها بیشتر در کفش‌های مجلسی و برای مهمانی‌ها که ساعت‌های کوتاه‌تری نیاز به سرپا ایستادن و راه رفتن است، مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این صورت نیز بهتر است از پاشنه‌های پهن‌تر انتخاب شود تا فشار کمتری به مچ پا و کمر وارد شود.

پاشنه‌های 11 سانتی‌متر به بالا

این پاشنه‌ها می‌تواند آسیب جدی به مچ، پاشنه و حتی تاندون‌های پا وارد نماید، بنابراین پوشیدن آن‌ها به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. از طرفی افرادی که قد کوتاهی دارند، با پوشیدن این کفش‌ها با این ارتفاع پاشنه، ظاهر ناخوشایندی پیدا می‌نمایند؛ بنابراین بهتر است دقت بیشتری در انتخاب این کفش‌ها به خرج دهید. در صورتی که نیاز و اجبار به پوشیدن آن‌ها دارید، توصیه می‌کنیم از مدل‌هایی انتخاب کنید که دارای پاشنه‌های یکسره و لژدار باشند.

کلام آخر

انتخاب پاشنه مناسب و استاندارد می‌تواند یکی از چالش‌هایی باشد که برای بسیاری از خانم‌ها و آقایان مطرح شود. اندازه‌گیری پاشنه پا باید به صورت دقیق و بر اساس آیتم‌های مشخص انجام شود تا فشاری به کمر، مچ پا و ستون فقرات وارد نشود. پاشنه‌های بین 2.5 تا 6 سانتی‌متر به عنوان استانداردترین اندازه‌ها مطرح می‌شود که برای کفش‌های طبی و نیز امورات روزمره کاربرد دارند. ولی پاشنه‌های بلندتر این شرایط را ندارند و فشار زیادی به این قسمت‌ها وارد می‌کنند.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.