کفش پاشنه بلند یا کفش لژ دار

محمدمصطفی یوسف زاده
24 بهمن, 1400
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
کفش پاشنه بلند یا کفش لژ دار

معمولاً کفش پاشنه بلند و کفش لژ دار از محبوب‌ترین کفش‌ها برای خانم‌ها به شمار می‌روند. هرچند راه رفتن با این کفش‌ها بسیار مشکل بوده و ممکن است در دراز مدت آسیبی به پا یا قسمت‌های مختلف بدن وارد کند، ولی نمی‌توان از زیبایی ظاهری آن‌ها چشم‌پوشی کرد. پوشیدن این کفش‌ها با لباس‌های مجلسی بسیار زیبا به نظر می‌رسد و اعتماد به نفس فرد بالا می‌رود. ولی اینکه کفش پاشنه بلند یا کفش لژ دار؟ کدامیک مناسب‌تر بوده و مزایای بیشتری دارد، موضوعی است که در این مقاله به آن اشاره می‌کنیم.

مقایسه کفش پاشنه بلند و کفش لژدار

قبل از اینکه بخواهیم تعیین کنیم که کدامیک از این کفش‌ها بر هم برتری دارند، بهتر است با ویژگی‌های هریک از آن‌ها آشنا شده و سپس مقایسه لازم را با هم داشته باشیم. اینکه کفش پاشنه بلند یا کفش لژ دار؟ باید از جهات مختلف مقایسه انجام شود. این موارد عبارت‌اند از:

مقایسه کفش لژ دار و پاشنه بلند از نظر حفظ سلامت بدن

کفش لژ دار و پاشنه بلند هر دو دارای پاشنه هستند. در نتیجه اینکه به ستون فقرات یا کمر فشار وارد شود، در هر دو مورد دیده می‌شود. کفش‌های پاشنه بلند را می‌توانید بر روی سطوح صاف به راحتی پوشیده و لذت ببرید. ولی لازم است که نوع کفش به گونه‌ای باشد که قوزک پای فرد را نیز پوشش دهد. زیرا ممکن است پا پیچ خورده و به این قسمت از پا آسیب برساند. همچنین حفظ تعادل در این حالت بسیار راحت‌تر است. کفش‌های لژ دار را می‌توانید حتی برای محیط‌های مرطوب و لیز نیز استفاده کنید. زیرا به راحتی سر نمی‌خورند و پا آسیب نمی‌بیند. این کفش‌ها می‌توانند بیشتر از کفش‌های پاشنه بلند از پا و کمر مراقبت نمایند، پس اگر ناراحتی در این قسمت‌ها احساس می‌کنید و تمایل به پوشیدن کفشی دارید که تخت نباشد، کفش لژ دار بهترین گزینه است.

مقایسه کفش لژ دار و پاشنه بلند از نظر ظاهری

کفش‌های لژ دار و پاشنه بلند هر دو دارای پاشنه بوده و قد فرد را بلندتر نشان می‌دهد. ولی کفش‌های پاشنه بلند برای مجالس مناسب‌تر هستند. زیرا قد را بلندتر نشان داده و از طرفی پاها زیباتر به نظر می‌رسند. ولی کفش‌های لژ دار اسپرت تر هستند و در مجالس رسمی و با لباس رسمی، جلوه زیبایی ندارند. بنابراین کفش‌های لژ دار برای مجالس غیررسمی و کفش‌های پاشنه‌دار برای مجالس رسمی مناسب‌تر هستند.

کدام کفش زنانه برای سلامت پا شما مناسب است؟

هر دو این کفش‌ها دارای پاشنه هستند، ولی آسیبی که ممکن است به ستون فقرات، پا و یا کمر وارد نمایند متفاوت است. کفش‌های پاشنه بلند احتمال آسیب بیشتری نسبت به مدل‌های لژدار دارند. زیرا از قوزک پاها محافظت بیشتری کرده و نیز پاشنه آن‌ها نیز به بلندی کفش‌های پاشنه دار نیست. بنابراین می‌توان گفت برای مصرف دائمی و روزانه، کفش‌های لژدار مناسب‌تر از کفش‌های پاشنه بلند هستند. ولی برای مجالس رسمی و اینکه فقط چند ساعت کفش به پا داشته باشید، کفش‌های پاشنه بلند جلوه بهتر و زیباتری دارند.

چه زمانی کفش لژدار و چه زمانی کفش پاشنه بلند بپوشیم؟

اینکه برای هر مناسبتی بتوان کفش مناسب را انتخاب کرد، برای خانم‌ها مهم است. زیرا زیبایی پاها و استایل فرد تحت تأثیر این موضوع قرار می‌گیرد. کفش‌ها نقش مهمی در این زمینه دارند. کفش‌های پاشنه دار از این لحاظ بر کفش‌های لژدار برتری دارند. ولی پاها احساس راحتی کمتری دارند. بخصوص اگر ارتفاع پاشنه کفش نیز بلندتر از حد نرمال باشد. کفش‌های لژدار برای مناسبت‌های دوستانه و غیر رسمی، گزینه مناسب‌تری هستند. زیرا از پاها مراقبت بیشتری کرده و اسفاده مستمر از آن‌ها، باعث کمر درد یا ناراحتی در پا نمی‌شود. بنابراین توصیه می‌کنیم اگر تمایل به پوشیدن کفش پاشنه بلند نیز دارید، از کفش چرم زنانه که طبی نیز باشد، استفاده کنید. زیرا مراقبت بیشتری از پا نموده و آسیب کمتری به نواحی مختلف بدن وارد می‌شود.

کلام آخر

کفش‌های پاشنه بلند و لژ دار هر دو دارای پاشنه هستند ولی ارتفاع پاشنه در هر کدام از این موارد متفاوت است. کفش‌های لژدار آسیب کمتری به بدن و پاها وارد می‌کند، ولی کفش‌های پاشنه بلند می‌توانند در این زمینه مشکل‌ساز شوند. زیبایی ظاهری در مورد کفش‌های پاشنه بلند بیشتر است و در نتیجه باعث زیباتر نشان دادن استایل نیز می‌شود. بنابراین برای مناسبت‌های رسمی، گزینه بهتری نسبت به کفش‌های لژ دار می‌باشند. اگر اصرار به پوشیدن کفش پاشنه بلند دارید، بهتر است نوعی را انتخاب کنید که دور قوزک پا را گرفته و بتوانید به راحتی تعادل خود را حفظ کنید. انواع کفش چرم و طبی نیز گزینه‌های بهتری هستند که برای انتخاب نوع مناسب  آن‌ها می‌توانید از کارشناسان ما در مستر چرم راهنمایی بگیرید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.