چگونه به تمیز کردن کفش سفید بپردازیم؟

کفش سفید یکی از بهترین انتخاب هایی است که به دلیل رنگ خنثی که دارد می تواند با بسیاری دیگر از رنگ ها ست شود. بسیاری از افراد در کمد خود به جز رنگ های دیگر از کفش سیاه و یا کفش سفید هم دارند. چرا که زیبایی خاص خودشان را دارند و استایل جذاب تری را به ما می دهند. اما معظلی که همیشه با آن روبه رو هستیم این است که چگونه کتونی و یا کفش سفید را تمیز کنیم.

تمیز کردن کفش سفید برای جلوگیری از باقی ماندن لکه و یا زرد شدن یکی از مهم ترین سوالاتی است که امکان دارد برای هرکسی پیش بیاید. بسیاری از دختران و پسرانی که به مد و فشن علاقه مند هستند می دانند تمیزی کفش ها در استایل بسیار اهمیت دارد.

 

چگونه به تمیز کردن کفش سفید بپردازیم؟

هرچیزی امکان دارد که باعث شود کفش سفید شما کثیف شود. از آنجایی که کفش سفید خیلی زود چرک و کثیفی ها را به خود می گیرد، می تواند باعث شود که حتی ماندگاری کثیفی ها در کفش ها باقی بماند و تمیزکردن آن ها سخت باشد. بنابراین امکان دارد برای تمیز کردن آن ها وقت و انرژی بیشتری را بگذارد. استفاده از یک دستمال تمیز و یا مسواک کهنه برای تمیز کردن کفش ها می تواند بسیار مناسب باشد.

بهترین کار این است که در صورت کثیفی خیلی زود آن ها را پاک کنید. همچنین می توانید قبل از پوشیدن کفش سفید با استفاده از محلول ضد لک و ضد آب آن ها را اسپری کنید. بعد از اولین بار برای اینکه کفش ها تمیز بماند می توانید از این متد استفاده کنید. لکه ها نباید بر روی کفش ها کهنه شوند. هر چه بیشتر بمانند مسلما سخت تر از بین می روند.

برای تمیز کردن کفش سفید از چه چیز هایی می توان استفاده کرد؟

بهترین کار این است که حتما از لوازم بسیار تمیز استفاده کنید. در واقع اگر میخواهید از پارچه استفاده کنید، باید از پارچه های تمیز استفاده کنید. برخی از افراد فکر می کنند برای تمیز کردن کفش ها بهتر است که از کهنه های کثیف استفاده کنند. با اینکار بیشتر آلودگی ها را انتقال می دهند و آنطور که می خواهند نمی توانند کفش ها را تمیز کنند. همچنین در کنار پارچه می توان از مسواک های قدیمی استفاده کرد.

به دلیل اینکه مسواک در دست راحت جا می گیرد و از فرچه آن می شود برای تمیز کردن کفش ها استفاده کرد، یکی از بهترین انتخاب ها می باشد. بنابراین اگر مسواک هایتان تاریخ مصرفشان برای دندان ها به پایان رسیده است می توانید از آن ها برای تمیز کردن کفش ها استفاده کنید. همچنین برخی از کفاشی ها لوازمی تحت عنوان سفید کننده کفش به فروش می رسانند، می توانید با خرید آن و با کمک مسواک و یا پارچه تمیز به پاک کردن کفش ها بپردازید. استفاده از شامپو و برخی از مواد سفید کننده که متناسب برای شست و شوی کفش ها است می تواند بسیار کمک کننده باشد.

استفاده از چه موادی می تواند برای پاک کردن و تمیز کردن کفش سفید مناسب باشد؟

شاید برای شما اتفاق بیافتد که کمی روغن بر روی کفش شما ریخته شده است. برای اینکه آن را پاک کنید بهترین کار استفاده از دستمال تمیز و شامپو است. استفاده از این لوازم کمک می کند که بتوانید لکه ها را از بین ببرید. در صورتی که بخواهید از مایع سفید کننده استفاده کنید، بهتر است که  اطمینان حاصل کنید که این مایع رقیق است. برای تمیز کردن بهترین کار این است که آن مواد شوینده را درون آب رقیق کنید.

یک پیمانه سفید کننده استفاده کنید و آن را درون 5 پیمانه آب قرار دهید. استفاده از سفید کننده غلیظ باعث می شود که کفش به مرور مقاومت خود را از دست بدهد و لکه ها تغییر رنگ بدهند. در صورتی که بخواهید از مسواک برای پاک کردن استفاده کنید، می توانید مسواک را درون مایع سفید کننده رقیق فرو ببرید و آن را به صورت ملایم بر روی کفشتان بزنید. سپس کفش را با آب ولرم بهتر است که بشویید.

یکی دیگر از روش هایی که می تواند به شما برای تمیز کردن کفش سفید بسیار مناسب باشد استفاده از سرکه است. از سرکه می توان برای از بین بردن لکه های کوچک و کثیف استفاده کرد. در صورتی که نیاز باشد از محلول رقیق استفاده کنید می توانید پارچه را درون سرکه فرو ببرید و آن را بر روی کفش سفید خود بزنید.

مراحل تمیز کردن کفش سفید چگونه است؟

در صورتی که می خواهید کفش های خود را تمیز کنید، در ابتدا باید بند ها و کفی ها را در بیاورید. آن را ها کمی خیس کنید و سپس با پارچه و یا مسواک کهنه تمیز کنید. با توجه به موادی که در بخش فوق نام بردیم می توانید ماده را برای پاک کردن انتخاب کنید. سپس به تمیز کردن لکه ها بپردازید. تمامی بخش ها را که شستید قشنگ آن ها را آب کشی کنید و سپس در جایی قرار دهید که خشک شوند.

سعی کنید آب را به درون کفش ها وارد نکنید. اما امکان دارد که کفی کمی سیاه شده باشد می توانید آن ها را بشویید و یا آن ها تعویض کنید. شست و شوی بند ها را هم بعد از شستن کفش ها آغازکنید. آن ها را در جایی قرار دهید که خشک شوند.

 

کلام پایانی

یکی از مهم ترین موضوعاتی که می تواند در زیبایی و جذابیت تیپ شما تاثیرگذار باشد، استفاده از رنگ ها و لباس هایی است که بتوانید آن ها را با یک دیگر ست کنید. رنگ سفید برای کفش یکی از بهترین رنگ هایی است که می تواند به زیبایی شما بیافزاید. اما یک سوالی که برای هرکسی امکان دارد پیش بیاید این است که در صورت کثیفی چگونه به تمیز کردن کفش سفید بپردازند. استفاده از مواد و برخی از لوازم شوینده می تواند در پاک کردن کثیفی ها بسیار موثر باشد. استفاده از شامپو ملایم، سفید کننده رقیق می تواند در این زمینه بسیار کارساز باشد.

محمدمصطفی یوسف زاده
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *