چرم اصل چه ویژگی هایی دارد؟

محمدمصطفی یوسف زاده
14 مرداد, 1400
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
ویژگی های چرم اصل و طبیعی

 

استفاده از یک کالای چرمی اصل نیازمند توجه دقیق و چشم اندازی دقیق برای تشخیص کیفیت چرم است. برای اکثر خریداران معمولی ، چرم فقط چرم است. اما ، بسیاری از شما می دانید که این درست نیست بسته به محصول نهایی ، تولید کنندگان اغلب از انواع مختلف چرم استفاده می کنند

از آنجا که قرار است سرمایه قابل توجهی را برای خرید محصولات چرمی اصلی مورد علاقه خود هزینه کنید ، باید اطلاعات خود را  بالا ببرید  در حالی که تصمیم نهایی بر عهده خود شماست . جزئیات ارائه شده در این راهنمای چرمی دارای دانستنی هایی است که مطمئناً اطلاعات شما را برای تصمیم گیری نهایی افزایش می دهد.

معمولاً هنگامی که برای خرید یک محصول چرمی  به یک فروشگاه میروید ممکن است با یک کیف و یا یک کمریند چرمی روبرو شوید این دسته از محصولات چرمی هرچند هم که اصل باشند جزء یکی از این سه دسته زیر میباشد: چرم کیفیت بالا ، کیفیت پایین یا چرم کیفیت متوسط . اما این اصطلاحات دقیقاً به چه معناست؟ هنگام خرید کیف چرم زنانه یا مردانه ، کاپشن یا کفش چرمی شیک خود ، باید دقیقاً بدانید که محصول چرمی که میخرید جز کدام دسته از چرم ها به حساب می اید. از آنجا که پوست حیوانی مانند گاو بسیار ضخیم است ، لایه های این پوست  اغلب بریده می شوند و برای تولید محصولات مختلف استفاده می شوند.

بهترین چرم چه مشخصاتی دارد؟

مشخصات بهترین چرم

کیفیت یک محصول چرمی به  عوامل بسیار مختلفی بستگی دارد ، از جمله مهمترین آنها:

  1. نوع حیوان و نژاد
  2. مکان فیزیکی و آب و هوای محل زندگی حیوان
  3. قسمتی از پوست که چرم از آن بریده میشود
  4. لایه مخفی مورد استفاده (دانه بالا ، دانه کامل)
  5. کیفیت و مهارت فرآوری و دباغی

کیفیت چرم بسیار متفاوت است. به احتمال زیاد مارک های  متفاوتی روی اقلام چرمی مانند اصل یا غیر اصل  دیده اید. اچرم های اصلی معمولا بر اساس کیفیت آنها ، انواع مختلفی دارند .

چرم کیفیت پایین

چرم کیفیت پایین

چرم اصل فقط به این معنا نیست که این محصول از چرم واقعی ساخته شده است در واقع حتی در بین چرم هایی که اصلی نامیده میشوند چرم کیفیت پایین نیز وجود دارد در حقیقت چرم بکار رفته در این محصولات  پایین ترین کیفیت را در بین تمام محصولات ساخته شده از چرم واقعی دارد.

شما معمولاً  این دسته از چرم ها را در کمربندهای فروشگاههای مرکز خرید ، کفشهای فروشگاههای ارزان قیمت و کیفها یا کالاهای دیگر در محدوده قیمت پایین پیدا خواهید کرد.

در این دسته از چرم کالاهایی که به عنوان چرم اصل مشخص می شوند ، چندین لایه چرم بی کیفیت هستند که با چسب چسبیده و سپس رنگ آمیزی می شوند تا یکدست به نظر برسند.این چرم دارای بوی مصنوعی بوده و قابلیت انعطاف پذیری بسیار کمی دارد و ممکن است در اثر تحت فشار قرار گرفتن دچار شکستگی و ترک خوردگی شود.

اگر فقط محصولات  ارزان خریداری می کنید و به کیفیت آن اهمیت زیادی نمی دهید ، این درجه از چرم قابل قبول است. این نوع از چرم معمولا مدت زیادی دوام نمی آورد ، بنابراین احتمالاً نمیشود که صرفا با صرف هزینه ی کم کالایی خریداری کنید که هم قیمت پایینی داشته و هم هر روز مورد استفاده قرار بگیرد بدون اینکه خراب بشود. ینابراین نباید انتظار زیادی از این دسته ی چرم داشته باشیدو

چرم کیفیت متوسط

چرم کیفیت متوسط

چرم درجه متوسط درجه چرمی است که در محصولات چرمی “خوب” پیدا می کنید و می توان آن را کیفیت متوسط ​​چرم در نظر گرفت. از این کیف در اکثر کیف های مخصوص زنان و همچنین کالاهای چرمی کوچک برای مردان استفاده می شود ، مانند کیف هایی که توسط مارک های معروف  به فروش می رسند.

این کار با تقسیم کردن یک تکه چرم کامل و سنباده کشیدن دانه های چرمی  در جهت برطرف کردن هر گونه نقص در ظاهر کفش انجام میشود. معمولاً پس از درمان و رنگ آمیزی ، ظاهری کاملاً یکنواخت به دست می آید.این نوع چرم دارای منافذی یکدست و صاف میباشد.

محصول نهایی کمی شبیه پلاستیک است و تقریباً به اندازه چرمی که به صورت کامل طبیعی میباشد دوام دارد . با استفاده خوب پیر نمی شود ولی بعد از مدت ها استفاده ممکن است  کهنه و فرسوده به نظر برسد. در واقع این نوع از چرم به اندازه ی چرم حیوانیه اصل با کیفیت نمیباشد اما میتواند جایگزین مناسبی برای چرم های مرغوب که قیمت بالایی دارند باشد .

چرم اصل کیفیت بالا

چرم اصل کیفیت بالا

چرم اصلی با کیفیت، چریمی است که به صورت مستقیم و بدون هیچ نوع مواد اضافه فقط از پوست حیوان بدست می اید .این نوع چرم معمولا بصورت دانه درشت میباشد و اگر کمی با دقت به ان نگاه کنید منافذ و ناهمواری های ناشی از پوست طبیعی حیوان در ان دیده میشود.این نوع چرم بصورت طبیعی بوی پوست حیوان را میدهد و رنگی که دارد بصورت طبیعی بوده و از هیچ گونه مواد رنگ دهنده در ترکیبات ان استفاده نشده است.چرم اصل خاصیت جذب اب را در خود دارد و بسیار منعطف و نرم میباشد .این ویژگی باعث میشود که اگر چرم تحت فشار قرار بگیرد شکسته نشود.

از چرم اصل اغلب برای اقلام چرمی سنگین مانند کوله پشتی سلاح و کمربند استفاده می شود. اما همچنین می تواند برای کمربندهای لباس ، کیف ، کفش چرم مردانه و زنانه ، چکمه های کار و بسیاری از کالاهای دیگر استفاده شود.

این نوع چرم اغلب به طور طبیعی با نواقص حیوان ، مانند یک مارک یا زخم مشخص می شود ، اما محصولات شرکت های گران قیمت، از این پوستهای معیوب استفاده نمی کنند هرچند که ممکن است قیمت آن بالا برورد . در واقع این دسته از تولید کنندگان کیفیت را قربانی قیمت نمیکنند .

هرچند که شما مهارت زیادی در تشخیص چرم اصلی داشته باشد با این وجود همچنان خرید از یک فروشگاه که قابل اعتماد باشد نکته بسیار مهمی میباشد

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.