فرایند تولید محصولات چرمی چگونه است؟

تولید چرم هنوز نقش مهمی در صنعت تولید دارد از تولید چرم گرفته تا استفاده از چرم برای تولید محصولات چرمی برای  شما.. زیرا سالانه تعداد زیادی از مردم در سرتاسر جهان محصولات چرمی را خریداری میکنند .در این مقاله ، ما قصد داریم نگاهی عمیق به صنعت ، چرم واقعی ، چرم مصنوعی و ابزارهایی که برای تولید انواع چرم ها از مصنوعی تا طبیعی گرفته استفاده میشود بیندازیم.

علت پدید امدن تولید چرم

علت پدید امدن تولید چرم

تولید چرم در تاریخ بشری انسان دارای تاریخچه ای قدیمی میباشد به این صورت که در دوره ی انسان های غارنشین هنگامی که آنها منابع محدود و خطرات زیادی  را داشتند همواره سعی در ان داشته اند تا ابزاری برای ادامه ی بقا بسازند . به عنوان مثال ساخت ابزارهایی مانند چاقو برای بریدن سر حیوانات و یا ابزار های شکار .. بنابراین این نوع نواوری در تولید ابزار همواره با بشر همراه بوده است.

یکی از کارهایی که غارنشینان بعد از شکار انجام می داده اند این  بوده است که از تمام اجزای حیوان استفاده کنند و اجازه ندهند چیزی به هدر برود بنابراین پوست حیوان را دور نینداخته و از آن برای ساخت لباس برای پوشاندن و یا مصارف دیگر استفاده میکرده اند. و بدین ترتیب ، تولید چرم آغاز شد.

این ماده اولیه بسیار محکم و قابل اعتماد ، امروزه هنوز هم نقش مهمی در صنعت تولید دارد.با این حال ، همانطور که میدانیم  ، ما دیگر در غارها زندگی نمی کنیم ، و برخی حتی استدلال می کنند که استفاده از چرم حیوانی باعث اسیب رسیدن به محیط زیست و حیوانات میشود واین کاری اضافه بر سازمان است زیرا منابع جایگزین برای استفاده از چرم حیوانی  وجود دارد.

بنابراین ، همانطور که می توانید تصور کنید ، تولید چرم می تواند یک میدان مین اخلاقی باشد زیرا مصرف کنندگان و تولید کنندگان در حال حاضر چرمی را انتخاب میکنند که کمتر باعث کشتار حیوانات شود. به همین دلیل است که ما قصد داریم نگاهی عمیق به این صنعت ، نحوه تولید محصولات چرمی و نرم افزاری که می توانید برای مدیریت مواد به شما کمک کند ، بیندازیم. بنابراین ، بدون بحث بیشتر ، اجازه دهید وارد آن شویم.

سابقه تولید چرم طولانی است

سابقه تولید چرم طولانی است

چرم هزاران سال است که با استخراج آب از پوست ، چوب یا برگ ، برای محافظت از پوست حیوان در برابر پوسیدگی تولید می شود.به گفته کارشناسان ، قدیمی ترین کارخانه های دباغی ، که در مصر پیدا شده است ، به بیش از 5000 سال پیش بر می گردد.و از آن زمان ، اکنون تخمین زده می شود که 9000 کارخانه دباغی در سراسر جهان وجود دارد و سطح چرم تولید شده سالانه 19000 میلیون فوت مربع است ، یعنی حدود 2 میلیون فوت مربع در هر کارخانه چرم سازی.

تولید چرم چیست؟

تولید چرم

تولید چرم فرآیند تبدیل پوست خام حیوانات به چرم از طریق سه فرایند زیر است:

  1. مراحل آماده سازی
  2. برنزه کردن
  3. پوسته پوسته شدن

با این حال ، عملیات پنهان (که ممکن است بین 35 تا 55 عملیات مختلف باشد) همه بستگی به نوع چرم تولید کننده دارد. چرم ، محصول جانبی صنایع حیوانی است و چرم می تواند از هر حیوانی تهیه شود اما ، محبوب ترین نوع پوست مورد استفاده در صنعت پوست گاو (پوست گاو ، گاو ، گوساله و گاومیش) است که 64 درصد چرم را تشکیل می دهد.

چرم در سطح بین المللی خرید و فروش می شود و در شرایط مختلف عرضه می شود

فرآیند تولید چگونه است؟

فرایند ساخت چرم

فرآیند تولید چرم طولانی و پیچیده است، و به همین دلیل ، تولیدکنندگان (با توجه به عرضه و محدودیت زمانی) از فرایند تولید دسته ای  به این معنی که از مشتری های خود سفارشاتی برای تولید چرم جمع اوری کرده  و برای انجام سفارشات تولید را اغاز میکنند استفاده میکنند.

برای ساخت چرم ، مراحلی را که تولید کننده باید انجام دهد ، در زیر آورده شده است:

  • حفظ

پس از ذبح حیوان ، پوست برای زنده ماندن در طی مسیر رفتن به کارخانه دباغی،  با خشک شدن ، نمک زدن یا انجماد حفظ می شود.

  • اماده سازی پوست برای برنزه کردن

در این مرحله ، سازنده شروع به آماده سازی پوست برای برنزه شدن  می کند. در این مرحله ، پوست مراحل زیر را طی می کند:

خیساندن ؛آهک زدن ؛گوشت گیری ؛شکافتن ؛ واسید شویی.

هنگامی که پوست آماده است ، می تواند فرآیند برنزه شدن چرم را طی کند.

  • برنزه کردن

در این مرحله ، تانن ها (مواد شیمیایی) جذب پوست می شوند تا تبدیل به چرم شوند.

  • خنثی سازی

تولید کننده چرم شروع به خنثی سازی اسیدهای باقی مانده از فرایند برنزه شدن می کند.

  • پژمرده شدن

هرگونه آب باقیمانده از طریق رول های فلزی از پوست مرطوب خارج می شود.

سرانجام ، مواد مراحل پایانی خود را طی می کند.

  • مرتب سازی

چرم تحت بررسی کیفیت قرار می گیرد و هرگونه اصلاح یا اصلاح لازم در این مرحله صورت می گیرد.

این شامل مراحل تراشیدن ؛رنگرزی ؛خشك كردن؛نرم شدن ؛ میباشد.پس از همه اینها ، آخرین بررسی کیفیت انجام می شود.

تولید چرم مصنوعی

تولید چرم مصنوعی

تولید چرم مصنوعی نیازی به تکیه بر چرم سنتی واقعی  و کشتار حیوان ها ندارد ، تولیدکنندگانی که معتقدند چرم غیراخلاقی است ، مطمئناً مجموعه ای کامل از مواد چرم مصنوعی پیدا کرده اند.

تعدادی از مردم در سراتسر جهان هستند که فرآیند تولید چرم سنتی را یک امر ظالمانه دانسته  و بسیاری از مردم حتی ممکن است آن را وحشیانه بدانند.

خوشبختانه ، امروزه با پیشرفت علم و فناوری ، ما نوآوری هایی فراتر از تولید یک نوع چرم داشته ایم  و اکنون می دانیم که می توانیم از منابع دیگر مواد هنگام تولید چرم استفاده کنیم.

چرم مصنوعی (چرم مصنوعی ، چرم گیاهی) برای تولیدکنندگانی که به دنبال جایگزینی برای چرم با کشتار حیوانات  هستند ، مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی از اولین چرم های مصنوعی شناخته شده Presstoff بود.در طول جنگ جهانی دوم ، چرم در آلمان جیره بندی شد و Presstoff – خمیر کاغذ لایه ای و تصفیه شده – به جای آن برای تولید اقلامی که معمولاً با چرم ساخته می شد ، استفاده شد.

از آن زمان ، تولیدکنندگان نوآور انواع مختلفی از چرم مصنوعی را از انواع مختلف تولید می کنند که محبوب ترین آنها پلاستیک است.

یکی از مواد پرکاربرد در تولید چرم مصنوعی پلاستیک میباشد.

“پلاستیک !؟” ممکن است با شنیدن اسم پلاستبک در تولید متعجب شوید و یا خیلی باب میلتان نباشد اما باید بدانید که پلاستیک بسیار کمتر از چرم واقعی تجزیه می شود. عمدتا چرم PU و چرم PVC ، از پلاستیک ساخته میشود.

با این حال ، ناراحت نباشید ، زیرا منابع دیگری برای تولید چرم بدون کشتار حیوانات وجود دارد که سازگار با محیط زیست هستند و از مواد طبیعی بدست می ایند مانند:

  1. کاغذ
  2. پنبه موم زده
  3. الیاف سیب
  4. پوست درخت و چوب پنبه
  5. آناناس
  6. قارچ
  7. برگهای ساج
محمدمصطفی یوسف زاده
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *