مهم ترین نکات در انتخاب هدیه و کادو

محمدمصطفی یوسف زاده
21 مرداد, 1400
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
مهم ترین نکات در انتخاب هدیه و کادو

هدیه دادن از زمانی که زندگی بر روی زمین آغاز شده است وجود داشته است. ما هدایایی را برای ابراز قدردانی ،سپاس وعشق خود نسبت به شخصی که هدیه را برای او اماده کرده ایم ، می دهیم. در حالی که بسیاری از اشخاصی که به ان ها هدیه میدهیم به ما میگویتد رفتار و اعمال ما مهم است  ، اما این نکته قابل اهمبت است که اهنگام انتخاب هدایای مناسب برای فرد مورد نظر خود به آن توجه کنیم. به هر حال ، هدیه نماد نحوه تفسیر ما از آن شخص میباشد. بنابراین ، در اینجا چند نکته وجود دارد که هنگام خرید هدیه مناسب نه تنها برای یک مناسبت خاص و بزرگ ، بلکه در هر شرایطی که شما دلتان بخواهد هدیه ای به  یک شخص بدون مناسبت هدیه کنید مناسب است.

چرا هدیه می دهیم؟

تحقیقات در زمینه روانشناسی هدیه دادن نشان می دهد که هنگام هدیه دادن به کسی باید دو هدف را در نظر گرفت.اولین مورد این است که گیرنده را خوشحال کنیم. این بیشتر بستگی به این دارد که آیا هدیه چیزی است که آنها می خواهند.مورد دوم تقویت رابطه بین هدیه دهنده و گیرنده است. این امر با ارائه یک هدیه متفکرانه و به یاد ماندنی به دست می آید  هدیه ای که نشان می دهد هدیه دهنده واقعاً گیرنده را می شناسد و کاملا از علایق او با خبر است و این به خودی خود حس خوب و مطلوبی را به وجود می اورد. معمولاً این بدان معناست که بدون نیاز به درخواست مستقیم ، بفهمید چه کسی  چه چیزی دوست دارد و می خواهد.

برای قهمیدن این که شخص مورد نظر شما از چه هدیه ای خوشش می اید تا بیشترین تمایل را به هدیه ی شما نشان دهد میتوانید که از او سوال بپرسید که  دوست دارد چه نوع هدیه ای دریافت کند. این رویکرد می تواند  باعث شود تا بهتربن کادو را انتخاب کنید اما در برقراری ارتباط متفکرانه شکست خورده اید…زیرا معولا افراد دوست دارند تا طرف مقابل از علایق او با خبر باشد و بددون بازگو کردن علایق خود هدیه را دریافت کند.

نکات انتخاب هدیه: علاقه

نکات انتخاب هدیه

بعهتر است قبل از انجام هر کای اول از همه این را مشخص کنید که برای چ کسی میخواهید هدیه بگیرید و علایق او چیست ؟هنگامی که فرد مورد نظر خود را انتخاب کردید ، او را توصیف کنید و مواردی که او را مجذوب خود می کند برشمارید:  به چه سرگرمی هایی علاقه دارد؟ آیا به سریالها یا فیلمهای تلویزیونی وسواس دارد؟ چه نوع لباسی و چه مدلی دوست دارد ؟ به رنگ خاصی علاقعه دارد یا نه ؟

همچنین می توانید از دوست و اشناهای شخص مورد نظر پرس وجو کنید  تا به شما کمک کنند بفهمید که محدوده علاقه ی فرد مورد نظر و نیاز او چیست .این نکته ی بسیار مهمی است که شما بتوانید هدیه ای را بگیرید که کاربردی بوده و مورد نیاز باشد زیرا کسی دوست ندارد هدیه ای دریافت کند که فقط کمد لباس او را پرکند!!

نکات خرید هدیه: سن

توجه به سن شخص برای خرید کادو

سن یکی از بدیهی ترین عواملی است که باید مورد توجه قرار گیرد. ظاهراً سن می تواند بر علاقه افراد تأثیر بگذارد – به همین دلیل است که بچه ها بیش از بزرگسالان از اسباب بازی ها استقبال می کنند و یا شاید یک فرد سن بالا بیشتر از یک فرد نوجوان به یک کیف چرمی  علاقه نشان میدهد.

نکته مهم برای خرید هدیه: توجه به مناسبت

توجه به مناسبت برای خرید هدیه و کادو

هیچ مناسبت خاصی برای هدیه دادن وجود ندارد. شما همیشه می توانید چیزی را برای تشکر ، عذرخواهی یا نشان دادن اهمیت خود به یک فرد یا علاقه ی قلبی خود هدیه بدهید. اما هدایایی نیز وجود دارد که با توجه به مناسبت ها متفاوت است. برخی از مناسبت ها ممکن است ایده های خرید هدیه را محدود کنند ، اما می توانند  سمت و سوی خاصی به انتخاب هدیه بدهند برای مثال ، قطعات جواهرات سنگ تولد می توانند هدیه ای ایده آل برای تولد باشند.

همچنین شما برای روز مرد میتوانید ست هدیه چرم را به همسر خود هدیه کنید .

توجه به قیمت

توجه به قیمت برای خرید هدیه

این کاملا درست است که قیمت هدیه شما نمی تواند قدردانی و محبت شما را نسبت به یک شخص اندازه گیری کند. هدایا همیشه نباید گران قیمت باشند اما از این نظر ارزشمند هستند که فرد می تواند از آن حداکثر استفاده را ببرد. در واقع معمولا اجناسی که قیمت بالایی دارتد کیفیت بالایی نیز دارند البته شما باید فاکتور های دیگر را در نظر بگیرید و صرفا قیمت بالا ملاک جنس خوب و کیفیت بالا برای شما نباشد به علاوه ، اگر پول کافی برای خرید چیزی برای همه ندارید ، همیشه می توانید با ایجاد هدایای شخصی از مهارت های هنری خود استفاده کنید.

همچمنین میتوانید با کمی وقت گزاشتن فروشگاه هایی که هم قابل اعتماد هستند و هم قیمت مناسبی  دارند را پیدا کنید و هدیه مورد نظر خود را تهیه کنید.

روانشناسی پول نقد: پول نقد برای هدیه دادن

پول نقد برای هدیه دادن

در این نوع هدیه دادن  ، گیرنده می تواند دقیقاً آنچه را که می خواهد بخرد. اما پول نقد غیر قابل تفکر تلقی می شود زیرا نیازی به هیچ تلاشی ندارد و شما برای خرید هدیه در واقع از پول جیب خود استفاده کرده اید و هیچ زحمتی برای یافتن علایق فرد مورد نظر نگذاشته اید  و به نظر می رسد که ارزش رابطه را مقدار پول خرج شده مشخص میکند!

در فرهنگ های چینی ، پول نقد در یک پاکت قرمز داده می شود تا پول را به معنای واقعی کلمه در نماد خوش شانسی قرار دهد. اگر می خواهید پول نقد بدهید ، به انجام خلاقانه آن فکر کنید ، مانند اریگامی هوشمندانه یا روش دیگری که آن را شخصی می کند.

نزدیک ترین جایگزین برای پول نقد ، کارت هدیه است. مزیت اصلی این است که به تلاش در انتخاب نوع کارت هدیه نیاز است و فرد باید در هنگام انتخاب کارت هدیه به دقت فکر می کند. با این وجود ، تحقیقات نشان می دهد که کارت هدیه اغلب به عنوان آخرین راه حل مورد استفاده قرار می گیرد.

اثرات خرید هدیه بر اجتماع

اثرات خرید هدیه بر اجتماع

خرید هدیه می تواند بسیار نگران کننده باشد زبرا ممکن است یک “خطر اجتماعی” در آن دخیل باشد هدیه ای که خوب دریافت می شود می تواند با افزایش احساس ارتباط ، پیوند و تعهد ، کیفیت روابط بین هدیه دهنده و گیرنده را بهبود بخشد. هدیه ای که ضعیف دریافت شده باشد می تواند برعکس عمل کند.

این امر با تحقیقات نشان داده شده است. در یک  مطالعه ای علمی از 129 نفر خواسته شد تا حس خود را در موقعیتی  که در آن هدیه دریافت کرده اند ، با جزئیات شرح دهند. ده نفر هدایایی را شرح کردند که  باعث شده رابطه تضعیف شود و دو نفر در واقع بعد از دریافت هدیه به رابطه خود پایان داده اند

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.