چه نوع چرمی برای کیف چرم زنانه مناسب است

شناختن انواع چرم طبیعی و خصوصیات آن برای افرادی که علاقه‌مند به استفاده از محصولات چرمی هستند، بسیار ضروری است. چرا که برای خرید محصول چرمی با کیفیت و با دوام، باید نوع چرمی که برای هر محصول مناسب است را بشناسید.

در واقع چرم طبیعی همان پوست حیوانات می‌باشد که پس از طی کردن مراحل دباغی، برای تولید محصولات چرمی از جمله کیف چرم زنانه آماده می‌شود. به عنوان چرم‌های نبوک، ورنی، جیر، بروشاو و فلوتر چرم‌های طبیعی‌ای هستند که اگر از محصولات چرم استفاده کرده باشید، حتماً نامشان به گوشتان خورده‌اند. ما در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع چرم طبیعی و مناسب‌ترین آن‌ها برای ساخت کیف چرم زنانه بپردازیم. پس اگر قصد خرید کیف زنانه چرمی را دارید، این مقاله را از دست ندهید.

انواع چرم

همان‌طور که می‌دانید چرم‌ها به دو نوع چرم طبیعی و چرم مصنوعی تقسیم می‌شوند که در زیر راجع به آن‌ها بیشتر توضیح می‌دهیم.

  • چرم طبیعی

چرم طبیعی از دباغی پوست حیواناتی چون شتر، گاو، بز، گوسفند، شترمرغ و غیره حاصل می‌شود. در واقع یکی از پرکاربردترین و بهترین نوع چرم برای تهیه محصولات چرمی همچون کیف چرم زنانه، همین چرم‌های طبیعی هستند.

  • چرم مصنوعی

با توجه به اینکه چرم طبیعی از قیمت بسیار بالایی برخوردار است، برای ساخت بسیاری از محصولات چرم مانند کیف، کفش و غیره از چرم مصنوعی استفاده می‌کنند. این نوع چرم از ساخت یک روکش مخصوص روی تور درست می‌شود که بر خلاف چرم طبیعی که یک لایه است، چرم مصنوعی دارای دو لایه می‌باشد.

انواع چرم طبیعی

چرم‌های طبیعی را می‌توان بر اساس ضخامت و یا بر اساس شکل ظاهری به دسته‌های مختلف تقسیم کرد که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

  • چرم طبیعی طبق ضخامت و استحکام

چرم طبیعی از منظر ضخامت و استحکام به سه زیرمجموعه سبک، نیمه سنگین و سنگین تقسیم می‌شود:

  • چرم سبک: این نوع چرم از پوست حیواناتی مانند بره و بزغاله حاصل می‌شود. چرم سبک بسیار نازک است و لطافت و نرمی خاصی دارد. به همین جهت برای کیف چرم زنانه مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و بیشتر برای دستکش و کاپشن که نیاز به نازکی و لطافت بیشتری دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • چرم نیمه سنگین: این نوع چرم از پوست حیواناتی مانند کروکودیل و شترمرغ به دست می‌آید. چرم نیمه سنگین بسیار گران و کمیاب است به همین جهت برای تولید محصولات چرمی لوکس و لاکچری استفاده می‌شود.
  • چرم سنگین: این نوع از چرم که از پوست حیواناتی مانند گاو، گوساله، شتر، گاو میش و غیره حاصل می‌شود، بیشترین کاربرد را برای تولید محصولات چرمی از جمله کیف چرم زنانه دارد. چرم سنگین از لحاظ مقاومت و زیبایی برتری زیادی نسبت به سایر انواع چرم دارد.
  • چرم طبیعی طبق دباغی و شکل ظاهری

چرم طبیعی بر اساس شکل ظاهری و دباغی به دسته‌های زیادی تقسیم می‌شوند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

  • چرم گیاهی: این نوع از چرم به جهت اینکه از روغن حیوانات و مواد گیاهی برای دباغی آن استفاده می‌شود، بیشترین سازگاری را با محیط داشته و بهترین نوع دباغی به حساب می‌آید.
  • چرم ورنی: چرم ورنی به جهت براقیتی که دارد، برای ساخت کفش و کیف زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای ساخت این نوع چرم از پوست گوساله و گاو استفاده می‌شود. برای این کار چرمی که از پوست گوساله و گاو تولید شده است را با لعاب‌های لاکی براق می‌کنند و پس از آن برای تهیه کیف و کفش مورد استفاده قرار می‌دهند.
  • چرم بروشاو: این نوع چرم نیز دارای سطح براقی است که تحت عنوان چرم نیمه ورنی، برای ساخت کفش و کیف چرم زنانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • چرم الگانت یا شبرو: این نوع چرم که از بالاترین لایه پوست حاصل می‌شود، از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. چرم شبرو یکی از مرغوب‌ترین انواع چرم است که کاملاً ضد خش می‌باشد و دارای سطحی نرم و لطیف است. به همین جهت جزو چرم‌های لاکچری به حساب می‌آید و به جهت قیمت بسیار بالایی که دارد، برای ساخت کیف چرم زنانه مناسب نمی‌باشد.
  • چرم فلوتر: این چرم از پوست گاو تهیه می‌شود و به عنوان چرم گاوی مشهور است که دارای بافتی کاملاً طبیعی می‌باشد. این نوع چرم ضخیم است و به همین جهت مقاومت بسیار بالایی داشته و برای ساخت کفش، کمربند و انواع کیف چرم زنانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • چرم نبوک: چرم نبوک در واقع از بیرونی‌ترین لایه پوست حیوان ساخته شده و به جهت استحکام و سختی زیادی که دارد، بسیار مقاوم در برابر خط و خش است و بسیار مناسب برای ساخت انواع کیف چرم زنانه است.
  • چرم اشبالت: این نوع چرم با ورقه ورقه کردن لایه‌های میانی پوست حیواناتی همچون گوسفند، گاو و بز ساخته می‌شود که در برابر چرم نبوک استحکام کمتری دارد و بر خلاف آن دارای پرز می‌باشد.
  • چرم جیر: این چرم از پایین‌ترین لایه پوست حیوانات ساخته شده و حالتی مخمل گونه دارد. این نوع چرم دارای پرزهای نرم و کوتاهی است و در برابر سایر چرم‌ها از استحکام بسیار کمی برخوردار است؛ یعنی می‌توان گفت مقاومتی بین چرم گوسفندی و چرم گاوی دارد.
  • چرم کوروکو: این نوع چرم طرحی مانند پوست کوروکدیل و مار دارد. در واقع این حالت وقتی که چرم در معرض سایش قرار بگیرد، به شکلی ساختگی روی آن ایجاد می‌شود که برای ساخت بعضی از انواع کیف چرم زنانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • چرم چاپی: این نوع چرم امروزه در دنیای مد کاربرد فراوانی دارد. به جهت اینکه می‌توان بر روی این نوع چرم نقش‌ها و طرح‌های متنوعی به وجود آورد و از سادگی چرم فاصله گرفت، بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و برای محصولات لوکس و لاکچری چرم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تأثیر کیف چرم زنانه در استایل

همان‌طور که گفتیم در بین تمامی کیف‌هایی که بازار وجود دارند، کیف چرم زنانه از طرفداران خاص و زیادی برخوردار است. از آن جا که استفاده از انواع کیف‌های زنانه، گذشته از سن و نوع استایل شما وسایل مورد نیازتان را جا به جا می‌کند، باید مانند کیف‌های چرم زنانه علاوه بر زیبایی ظاهر کاملاً کاربردی و مفید باشد. به این ترتیب اگر شما خانمی هستید که هم ظاهر کیف و هم کاربردی بودنش برایتان اهمیت دارد، باید انواع کیف چرم زنانه را در کمد لباس‌هایتان داشته باشید.

به عنوان مثال اگر استایلی ساده و سبک دوست دارید و در عین حال به شیک بودن خود اهمیت می‌دهید، می‌توانید از مدل‌های کیف چرم زنانه ساده که از چرم نبوک ساخته شده‌اند استفاده کنید. به همین ترتیب اگر به دنبال یک استایل منحصر به فرد و خاص در مهمانی و مجلس می‌گردید، از کیف زنانه چرم طرح دار چاپی برای خودتان خریداری کنید. به طور کلی یادتان باشد کیف چرم زنانه علاوه بر اینکه به ظاهر شما زیبایی و خاصی دلنشینی می‌بخشد، موجب بالا رفتن اعتماد به نفس شما نیز خواهند شد.

کیف چرم زنانه دست دوز

بیشتر کیف‌های چرم زنانه به صورت ماشینی دوخته می‌شوند، ولی بعضی از آن‌ها به روش دستی دوخته می‌شوند. خیلی جالب است که بدانید کیف‌های چرم زنانه که به صورت ماشینی دوخته و آماده می‌شوند، بسیار حرفه‌ای و مرتب هستند. ولی کیف چرم زنانه دست دوز به جهت زنده بودن آن طرفداران بسیار زیادی دارد. طرفداران این کیف‌ها ادعا می‌کنند که کیف چرم زنانه دست دوز روح خاصی دارد و به زیبایی سلیقه فردی که کار دوخت آن را انجام داده است به نمایش می‌گذارد. ولی یادتان باشد هر چند که این نوع کیف چرم بسیار زیبا، با دوام و خاص است، ولی برای خرید آن باید هزینه بسیار بالاتری را پرداخت کنید.

ویژگی‌های اصلی کیف چرم زنانه

مهم نیست که شما کدام یک از انواع کیف چرم زنانه را انتخاب می‌کنید، مجلسی یا ساده و می‌خواهید چقدر بابت آن هزینه کنید، در هر صورت انواع کیف زنانه چرم جزو اولین انتخاب‌های خانم‌های با سلیقه است. ولی یادتان باشد ویژگی‌های اصلی تمام کیف‌های چرم زنانه شامل موارد زیر است:

  • بسیار مقاوم در برابر آسیب‌هایی همچون نور خورشید، ضربه و غیره.
  • دارای دوام و ماندگاری طولانی مدت.
  • سازگار با طبیعت.
  • زیبایی چشمگیر.

کلام آخر

کیف چرم زنانه انواع گوناگونی دارد، بعضی از آن‌ها از جنس چرم طبیعی هستند و بعضی دیگر از چرم مصنوعی ساخته می‌شوند. ولی به جهت اینکه امروزه تشخیص کیف‌های زنانه چرم طبیعی از نوع مصنوعی آن به راحتی برای شما قابل تشخیص نیست، باید این محصولات را از فروشگاه‌های معتبر این محصول خریداری کنید. مجموعه مستر چرم یکی از پیشکسوتان فروش چرم در ایران می‌باشد که شما می‌توانید انواع کیف‌های چرم زنانه، مردانه، کفش، کمربند و سایر اکسسوری‌های چرم خود را از این مجموعه با بالاترین کیفیت تهیه کنید. این مجموعه همچنین برای آسودگی خیال مشتریان، تمامی محصولات را با ضمانت‌نامه مخصوص چرم به مشتریان ارائه می‌دهد.

محمدمصطفی یوسف زاده
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *