ویژگی بهترین واکس چرم که بد نیست بشناسید

محمدمصطفی یوسف زاده
24 خرداد, 1401
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

کفش چرم مانند هر نوع وسیله دیگر نیاز به مراقبت و نگه داری دارد. کفش چرمی با توجه به ظرافت خاصی که دارد باید از آنها به خوبی مراقبت کرد. برای اینکار بهترین کار استفاده از واکس چرم می باشد. استفاده از واکس چرم می تواند کارایی کفش را بالاببرد. انتخاب یک واکس چرم مناسب و یادگرفتن به منظور واکس زدن به ما کمک می کند که بتوانیم به نحو احسن از کفش ها مراقبت کنیم.

واکس کفش چرم یک انتخاب خوب است تا بتواند به کفش ها زیبایی بدهد. در مهمانی ها و یا جلسات کاری استفاده واکس چرمی برای کفش چرم باعث زیباتر شدن آن ها می شود. در این مقاله اطلاعاتی در زمینه واکس چرم دریافت خواهید کرد تا پایان مارا همراهی کنید.

استفاده از واکس چرم چه اهمیتی دارد؟

استفاده از واکس چرم به دو دلیل اهمیت دارد، یکی از دلائل آن این است که باعث می شود که چرم مقاومت بالایی داشته باشد. در واقع طول عمر استفاده از چرم را بالا می برد. از آنجایی که کفش های چرم به دلیل جنسی که دارند، دارای هزینه بالایی می باشند، بهتر است که از روش هایی که گفته می شود برای حفظ آن ها استفاده کنیم. همچنین دلیل دیگر برای استفاده از چرم معمولا به تمیز کردن چرم ختم می شود.

در واقع برای بسیاری از ما سوال است که در صورت کثیف شدن کفش از چه روشی برای تمیز کردن آن ها استفاده کنیم؟ همانطور که می دانید استفاده از واکس چرم می تواند برای محصولات چرمی که دربرابر گرد و غبار مات می شوند بسیار موثر باشد. کفش های چرم کثیفی را به خود جذب می کنند بنابراین بهترین کار برای تمیز کردن استفاده از واکس چرم است. استفاده از واکس چرم دلائل بسیاری دارد. واکس چرم که مخصوص کفش های چرم ساخته شده است، به ما یاد آور می شود که هر چیزی را به کفش خود نزنیم.

در واقع اگر می خواهید کفش چرم خود را همیشه تازه نگه داری کنید، بهتر است که از واکس چرم استفاده کنید. برای واکس زدن هم بهتر است که از یک فرچه نرم استفاده کنید. در واقع توجه به تمام این نکات کمک می کند که بتوانید یک کفش را به مدت 10 سال سالم نگه داری کنید. حتی می توانید بیشتر از 10 سال هم آن را نگه دارید و مانند روز اول استفاده کنید.

بهترین واکس برای چرم چیست؟

قبل از هر چیزی باید بدانید که حتما باید واکس چرم مخصوص کفش خود را خریداری کنید. استفاده از هر نوع واکسی نمی تواند برای شما مناسب باشد. واکس چرم جامد می تواند یک انتخاب مناسب برای هرکس باشد. چرا که استفاده از آن می تواند باعث زیبا تر شدن کفش شود. همچنین به کفش براقیت بیشتری می بخشد و می تواند ظاهر کفش را به کلی تغییر دهد. اگر می خواهید یک کفش نرم و درخشان داشته باشید، استفاده از واکس چرم می تواند به شما کمک کند.

برند های بسیاری هستند که واکس چرم جامد تولید می کنند. سعی کنید برندی را انتخاب کنید که متناسب با چرم کفش شما باشد. استفاده از واکس مایع و یا کرمی به هیچ وجه نمی تواند مناسب باشد. به جز واکس چرم یک انتخاب ارزان دیگری را به شما توصیه می کنیم و آن هم، وازلین است. استفاده از آن که با توجه به ویژگی که دارد باعث می شود که کفش ها نرم شوند.

وازلین باعث سالم نگه داشتن کفش ها می شود. استفاده از وازلین البته نباید بیش از حد باشد. در واقع به صورت موقت می تواند یک انتخاب خوب برای کفش چرم باشد. از وازلین دقیقا مانند واکس چرم می توانید استفاده کنید. در واقع می تواند کفش را براق کند. البته از آنجایی که کفش چرم برای ما بسیار اهمیت دارد، بهتر است که از وازلین های عطر دار استفاده کنیم تا کفش ما زیبا و خوشبو باشد.

انواع مختلف واکس چرم به چند دسته تقسیم می شوند؟

برای تمیز کردن و زیبا کردن کفش های چرم، موارد متعددی وجود دارد که می تواند به ما برای یک انتخاب سالم کمک کند. استفاده از انواع تمیز کننده ها برای چرم به منظور از بین بردن لکه ها می تواند بسیار اهمیت داشته باشد. همانطور که می دانید برای از بین بردن لکه چرم باید از تمیز کننده های مخصوصی استفاده کنید تا به چرم آسیب وارد نکند. اما در کل یکی از بهترین تمیز کننده ها می تواند فوم های تمیز کننده باشد. برای استفاده از فوم می توانید از اسفنج استفاده کنید.

همچنین برای مراقبت و تمیز کردن کفش های چرم می توانید از واکس چرم استفاده کنید. استفاده از واکس چرم از خشک شدن چرم جلوگیری به عمل می آورد. در واقع کفش را در برابر شکستگی مقاوم می کند. بنابراین چرم را همیشه زیبا نگه می دارد. سعی داشته باشید واکسی را انتخاب کنید که شبیه به رنگ کفش چرم باشد. در غیر این صورت استفاده از واکس های بی رنگ توصیه می شود. یکی دیگر مهم ترین موضوعاتی که در کفش چرم به آن توجه می کنیم، استفاده از براق کننده است.

براق کردن کفش می تواند تاثیر زیادی بر استایل ما بگذارد. براق کننده ها می توانند گاهی جایگزین مناسبی برای واکس زدن باشند. معمولا برای از بین رفتن گرد و غبار یک گزینه مناسب می باشند. براق کننده های کفش در انواع مختلفی ارائه می شوند که دارای مایعی رنگی برای تجدید رنگ دوباره کفش به کار می روند. البته نباید بیش از حد از آن ها استفاده کرد. زیرا به مرور چرم را دچار خرابی می کنند. همچنین باعث مسدود شدن منافذ چرم می شوند.

نکات مهم درباره استفاده از واکس چرم

استفاده از واکس چرم باتوجه به ویژگی هایی که دارد، مخصوص چرم است. استفاده از آن برای کاپشن به هیچ وجه توصیه نمی شود. چرا که در صورت استفاده از آن در وسائل دیگر باعث رنگ پس دادن محصول می شود. استفاده از وسائلی که برای واکس زدن مناسب است را حتما باید انتخاب کنید. به عنوان مثال نباید از وسائلی که برای واکس زدن جنس جیر و نبوک است، برای جنس چرم استفاده کرد.

معمولا برای آن ها از اسپری مخصوص استفاده می شود. به همین منظور از هر چیزی که برای کاربردی خاصی تعبیه شده است، بهتر است استفاده کنید. استفاده از فرچه مخصوص برای واکس زدن بسیار اهمیت دارد. همچنین اگر دارای دو رنگ کفش هستید مثلا کفش قهوه ای و کفش سورمه ای، فرچه ای که به رنگ قهوه ای زده اید را نباید به کفش سورمه ای بزنید.

برای اینکار بهتر است که از دو فرچه جداگانه استفاده کنید. زیرا رنگ می دهد. برای خرید واکس چرم بهتر است که دقت داشته باشید، حتما رنگی را انتخاب کنید که روشن تر از رنگ چرم باشد. بهترین کار برای خرید واکس چرم و یا واکس زدن چرم این است که حتما از فروشنده نکات مربوط به کفش را بپرسید و به توصیه های وی عمل کنید.

چگونه کفش چرم را واکس بزنیم؟

واکس زدن کفش چرم نیاز به رعایت تکنیک هایی دارد. همانطور که می دانید چرم بسیار حساس است. با توجه به نکاتی که در بخش فوق اشاره شد دانستیم استفاده از واکس چرم و فرچه نرم و مخصوص می تواند در واکس زدن به ما کمک کند. در ابتدا بهتر است که بند کفش ها را دربیاوریم، داخل کفش را بهتر است پر از کاغذ های باطله کنید، تا کفش به صورت کاملا سفت قرار گیرد. این کار باعث می شود که کفش ها به بهترین شکل ممکن واکس بخورند.

استفاده از یک پارچه کمک می کند که گرد و غبار های نشسته بر روی کفش گرفته است. در واقع یک پارچه خشک را بدون اینکه به چیزی آغشته شود بهتر است دور تا دور کفش خورده شود. فرچه را بردارید به واکس آغشته کنید. اگر می خواهید کفش ها خوب واکس بخورند، بهتر است که به صورت دایره وار آن ها را بر روی کفش بچرخانید. همچنین حرکات طولی شکل را هم با کمک فرچه نرم به آن بدهید.

در این مرحله باید سعی داشته باشید که واکس به خوبی جذب کفش شود. سپس 10 دقیقه کفش را کنار بگذارید تا واکس آن خشک شود. بعد از آن می توانید به منظور براق شدن کفش از چند قطره آب استفاده کنید. آب را می توانید با دستان خود خیلی کم بر روی کفش بچکانید. با یک فرچه سعی کنید که با حرکات دایره ای آن ها را در تمامی سطح کفش پخش کنید. سپس به آن 10 دقیقه زمان بدهید تا کفشتان به خوبی خشک شود. در نهایت می توانید بند کفش ها را ببندید.

 

کلام پایانی

همانطور که می دانید امروزه بسیاری از انتخاب های خود در زمینه ست کردن لباس را از روی مجلات مد و فشن انتخاب می کنیم. زیرا می دانیم هرچیزی که در ست کردن لباس ها و نگه داری از آن ها در مد و فشن مطرح می شود، ساعت ها درباره آن فکر شده است. بنابراین بدون این وقت خود را تلف کنیم بهترین کار این است که طبق آنچه که گفته می شود عمل کنیم. در اصول و نگه داری کفش چرم باید تلاش کنیم. استفاده از واکس چرم می تواند به ما در این زمینه کمک کند.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.